среда, 20. август 2014.

Slane pite i gibanice2

Slani rolat sa grizom

Slane pite i gibanice

Rolat sa grizom
Potreban materijal:
8 tankih kora za pitu
300ml jogurta
200g griza
100ml ulja
1 kesica praška za pecivo
250g listova praške šunke
250g kačkavalja
150g kečapa
150g mariniranih šampinjona
150ml kisele pavlake
3 jajeta
origano
malo ulja

Priprema:
U posebnoj posudi sjediniti jogurt, griz, ulje i prašak za pecivo pa dobro izmešati. Kačkavlaj izrendati na krupno rende, a šampinjone iseckati na listiće. Prvu koru poprskati uljem i prekriti drugom korom. Drugu i treću koru premazati tankim slojem fila od griza i prekriti četvrtom korom. Četvrtu koru premazati sa 75g kečapa i prekriti polovinom listova praške šunke. Zatim posuti sa 125g kačkavalja i 75g šampinjona. Posuti origanom po ukusu i urolovati. Posebno umutiti jaja i pavlaku. Užu tepsiju premazati sa malo ulja. Staviti pripremljeni rolat, pa ponoviti postupak sa ostatkom materijala. Premazati rolate mešavinom jaja i pavlake i staviti da se peče u rerni zagrejanoj na 200C nekih pola sata, dok lepo ne porumeni.
Recept je iz časopisa „Dobra hrana“.

Popara pita by Minja

pita-od-starog-hleba1
Ja stvarno ne znam kakva je kod vas sutuacija, ali kod mene kući je u poslednje vreme takva da uvek promašim koliko hleba treba da kupim. Kad mislim da nam je dovoljno – nama ne stigne, kad mislim da će da nam fali, nama pretekne. :)
Više su mi i dosadile prženice, mada bih ja i mogla da ih jedem uvek, volim ih :) ali vidim da su deca baš počela da kolutaju očima. Ne volim da bacam hleb, zato ga uvek sušim i skupljam po nekim kesama, pa makar mojima odnesem kad odem u selo da hrane životinje, barem neka korist. A i kažu da hleb ne valja da se baca, to se sećam da mi je baba uvek govorila. Zato sam potražila pomoć moje drage cimerke, ona je uvek puna ideja šta uraditi sa viškom starog hleba. Ima i posebnu kategoriju sa tim, pa ako vam zapne kao i meni, znate kome da se obratite za pomoć. Pravila sam „Popara pitu“ i mogu vam reći da smo se stvarno oduševili, tako da će se u mom domu ovo definitivno često praviti.
Minja, svaka čast za ovaj recept!!
Potrebno je:
1/2 kg starog hleba
200 ml kisele vode
200 ml kisele pavlake
200 ml ulja
100 gr sira
5 jaja
soli po ukusu
50 gr trapista (ja sam stavila rendani domaći kravlji sir)
Priprema:
Stari hleb izdrobiti ili iseći na kockice. Ako je hleb od predhodnog dana i još uvek svež, ostavite ga sat-dva sata da se prosuši. Jaja izmiksajte, pa dodajte kiselu vodu, kiselu pavlaku, ulje, so i na kraju izgnječeni sir. Smesu prelijte preko hleba, promešajte pa izručite u podmazani pleh, a onda odozgo izrendajte kačkavalj. Stavite da se peče u zagrejanoj rerni na 200 °C oko 30 minuta, dok ne porumeni.

Burek


burek10-1
Ovo je fenomenalan recept! Oduševili smo se. Veoma ukusno i nešto što se sad kod nas pravi svaki treći dan :). Da vas ne buni, napravila sam ga ja prvi put još kada je objavljeno da je ovo tema za ovomesečnu igricu, gde jedan recept pravimo, isprobavamo i dajemo mišljenje o istom svi (naravno, koji to želimo). Ideju za sve ovo dala nam je Maja, ne znam kako ostali, ali ja baš uživam u ovome. Pa da krenem.
Zadatak nam je bio da napravimo ovaj burek, što je mene i dodatno oduševilo, pošto autora recepta znam lično, imala sam čast da uživam u njenom gostoprimstvu, pa koristim i ovu priliku da kažem da je Marija jedna veoma draga osoba, i fenomanelna kuvarica,a od skora je počela i porodični posao.
Ja sa pravljenjem ovog bureka nisam imala apsolutno nikakvih problema. Sve mi je išlo od ruke, ako samo zanemarim to da sam imala malo duže nokte, pa sam kore malo izbušila dok sam iz razvlačila, ali to nije ništa pokvarilo što se tiče onog krajnjeg utiska, a to je ukus, za koji opet kažem da je fenomenalan!
Umesiti testo od brašna, vode i soli (oko 1/2 kg brašna), meni je trebalo tačno 450gr, računajući i ono za posipanje radne ploče. Podeliti testo na 5 loptica veličine šake.
burek-1burek1-1
Razviti loptice na jufke prečnika 15-ak cm. Jufke slagati u šerpicu koja je prethodno do pola nalivena mešavinom ulja i masti u odnosu 1:1. Ja sam stavila 150ml ulja i 150ml rastopljene masti.
burek3-1burek4-1
Posle pola sata jufke vaditi iz masnoće jednu po jednu i stavljati direkt na radnu ploču. Na radnoj ploči rukama razvući testo. Krajeve razvući povlačeći testo u vazduhu. Po prvoj kori posuti sir i preklapati svaki kraj prema sredini. Takvu koru odlažemo sa strane.
burek5-1
Sledeću jufku razvući kao prvu, posuti je sirom i na sredinu staviti onu prvu preklopljenu koru. Preklapati na isti način kao i prvu. Ovakav postupak se ponavlja sa svih 5 kora što znači da imamo koru u kori.
Tako pripremljen burek prebaciti u tepsiju i dodatno oblikovati, peći na 200C dok ne dobije zlatnu boju.
burek7-1
burek8-1

Burek od mesa bez kora


burek-od-mesa-bez-kora-1
Potreban materijal:
300gr mlevenog mesa
2-3 glavice crnog luka
4 jajeta
šoljica mleka
jedan jogurt
12 kašika brašna
prašak za pecivo
ulje, so i biber
Priprema:
Mleveno meso, sitno iseckan luk, jaja, jogurt, mleko i prašak za pecivo dobro izmešati. Pripremljenoj masi dodati 12 kašika brašna i sve dobro sjediniti. Masu staviti u dobro podmazan pleh i peći u zagrejanoj pećnici oko 45 minuta. Kada je pečeno iseći na kocke željene veličine i služiti toplo.

Harmonika pita


harmonika-pita
Potreban materijal:
500gr kora za pitu
3 jaja
500ml jogurta
1,5 manja šolja ulja
1 prašak za pecivo
Priprema:
U podmazani pleh poređati kore kao što izgleda meh na harmonici. Prelamati ih na visinu pleha i gurati jednu koru do druge, kao kad pravite lepeze od papira. Onda ih prelijte smesom napravljenom od ostalih sastojaka. Peći u rerni na 200C, dok pita ne porumeni.
harmonika-pitaharmonika-pita
harmonika-pita

Baničke na kumanovski način


Potreban materijal:
500gr kora za pitu
400gr sira
3 jaja
4 kašike brašna
1 svež kvasac
300ml mleka
150ml ulja
so i mleveni crni biber
Priprema:
U sud stavimo kvasac, mleko, brašno i mešamo kašikom. Zatim dodamo jedno celo jaje i dva belanca. Krupno izrendamo sir i dodamo u sud. Tepsiju za pečenje premažemo uljem. Kašikom na kore stavljamo fil. Dve kore uvijamo u rolat, a onda rolat uvijamo u oblik baničke. Stavimo na tepsiju. Postupak ponovimo sa svim baničkama. Umutimo dva žumanca i premažemo baničke. Pečemo 40 minuta na 225 stepeni. Služiti uz kiselu pavlaku.
banicke-na-komunavski-nacin

Srpska gibanica


srpska gibanica
Potreban materijal:
1 kg kora
5 jaja
50gr putera
400gr sira
200gr kajmaka
750ml kisele vode
ulje
Priprema:
U dubljem sudu umutiti žicom za mućenje 5 jaja, dodati kiselu vodu, izmrvljeni sir, kajmak i ulje. Sve mutiti žicom. Tepsiju za pečenje premazati puterom. U tepsiju staviti tri kore jednu preko druge ( krajeve malo pustiti da izađu preko) i poprskati sa malo ulja. Ostale kore, uzimati po jednu, zgužvati u loptu i umakati u fil, pa ređati u tepsiju. Ako vam ostane fila, slobodno ga prelite preko poređanih kora.
srpska gibanicasrpska gibanica
Opet poprskati sa malo ulja. Ostaviti dve- tri kore da prekriju odozgo, a pre toga krajeve koje smo ostavili da vire uvučemu unutra. Poprskati opet sa malo ulja. Gibanicu stavimo u rernu da se peče 1/2h na 180C, dok lepo ne porumeni.
srpska gibanica
srpska gibanica

Pizza pita


pizzapita-1
Potreban materijal:
500 gr kora
300 gr sira
300 gr šunke
150 gr šampinjona
150 gr kiselih krastavčića
100-200 gr suvog mesa
2-3 jajeta
1 kisela pavlaka
kečap
origano
Priprema:
Na jednu koru staviti malo kečapa i razmazati celom dužinom, posuti sa malo origana. Preko staviti opet koru pa premazati umućenim jajima i razmazati. Opet staviti koru, pa dodati sitno seckanu šunku, suvo meso, šampinjone, krastavčiće i gnječeni sir. Uviti u rolat i premazati odozgo umućenim jajetom. Peći u dobro zagrejanoj rerni oko 15- 20 minuta, dok lepo ne porumeni. Postupak ponavljati dok se ne utroše sve kore.
pizza pita

Zeljanik


zeljanik
150gr masti istopiti, dodati 2dl vode, krupno isecenih 300gr zelja (moze i spanac i kopriva), pa onda i 1/2 kg prevrelog sira. Po potrebi posoliti i dobro izmesati. Tepsiju namazati masnocom, redjati kore (ukupno 1/2kg) i premazivati nadevom. Poslednja se kora ne premazuje. Peci u zagrejanoj rerni na 220C. Sluziti uz kiselo mleko.
zeljanik

Нема коментара:

Постави коментар