недеља, 17. август 2014.

foodforthought-jelena.blogspot.com

PIKANTNA TOPLA SALATA OD ZELENE BORANIJE (OLOVKE)


Niste baš ljubitelj boranije? Vreme je da je zavolite!
Beli luk (puuuuuuuuuuno belog luka jer boranija voooooooli beli luk) i ljuta tucana paprika čine da obična boranija postane super ukusan i zdrav obrok. Brzo se sprema, jer je olovka gotova za nekih 10-15 minuta kuvanja, taman dok vi iseckate beli luk. Možda je tajna u njenoj pikantnosti to što se beli luk i tucana paprika prvo malo proprže, onako samo malo da omekšaju, pa se sve lepo upije u boraniju u toplini šerpe. 
Možete je servirati kao toplu ili hladnu salatu, a i sjajno se drži u frižideru danima. 
PS Dok sezona još traje možete uživati i u kuvanoj boraniji ili hrskavo zapečenoj u rerni.




PIKANTNA SALATA OD ZELENE BORANIJE
prilog za 4 osobe, salata za 4-6 osoba
700g zelene boranije tipa olovke
3 kašike maslinovog ulja
2 pune kašike sitno seckanog belog luka (oko 7 krupnijih čenova)
1 kašičica ljute tucane paprike (po ukusu)
1 ravnija kašićica soli
1 kašika belog vinskog sirćeta
Očistite boraniju (isecite joj brkove), operite je i isecite svaku na 2-3 dela. Stavite u veći lonac vodu da proključa i ubacite boraniju. Kuvajte dok boranija ne omekša ali da i dalje ima sasvim malo hrskavosti u sebi, nekih 10-15 minuta. Olovka se brzo kuva i ako je prekuvate raspašće se u salati. Dok se boranija kuva iseckajte beli luk. Ocedite boraniju.
U šerpi u kojoj se kuvala sipajte maslinovo ulje i sasvim kratko propržite beli luk, onako samo da zamiriše. Sklonite šerpu sa vatre i umešajte i propržite ljutu tucanu papriku par sekundi. Ubacite boraniju, posolite i dodajte sirće. Promešajte i vratite na ringlu još koji sekund dok je lagano prevrćete i mešate.
Poklopite i ostavite da se ukusi prožmu nekih 15-ak minuta. 
Servirajte ovako propremljenu borniju kao prilog ili salatu u hladnom ili toplom izdanju.

PS Nije greška u količoni belog luka, 2 pune kašike sitno seckanog. Bez belog luka salata je bljutava i dosadna.

 PILETINA SA MLINCIMA I GORGONZOLOM (ROKFOROM)

Nastavljam sa israživanjem slanih jela sa Aninog bloga Prstohvat soli u okviru igrice FBI rukavice Sva jela koja sam spremila su božanstvena, i koje god da odaberete nećete zažaliti. Ana, hvala ti na vrhunskim receptima i na činjenici da se moj kulinarski repertoar znatno obogatio nakon ovog istraživanja. Uživajte!

PILETINA SA MLINCIMA


Ako niste jeli piletinu ili ćuretinu sa mlincima, onda ne znate šta ste propustili. Godinama viđam mlince na pijaci ali nisam znala čemu služe dok nisam počela da blogujem. Po Aninoj preporuci pravila sam domaće koji vizuelno nisu bolji od kupovnih, ali su ukusom bolji. Očas posla. Kada prvi put budete pravili jelo gledaćete u recept, a sledeći put sve se pravi kao od šale. Recept je genijalan! Ovo je količina za 4 - 6 osoba. 

MLINCI
250g brašna
1 jaje
100ml mlake vode

Od gore navedenih sastojaka zamesiti testo. Dodati još malo brašna ako je potrebno što zavisi od veličine jajeta. Ostaviti testo na sobnoj temperaturi da se odmara oko 30 minuta. Rastanjiti ga oklagijom na 1mm debljine. Ja sam moje testo prvo tanjila na radnoj površini koju sam posula sa malo brašna, pa ga prenela na obrnuto okrenutom pleh od rerne koji sam posula isto sa malo brašna i još malo razoklagijala taman da stane na celu površinu. Direktno na plehu testo sam isekla  na 8 komada, a potom pleh u tom položaju stavila u rernu na 220 stepeni i pekla oko 10 minuta. Ako ih odmah ne koristite, mlince čuvajte u papirnoj kesi. Ovako spremljeni mogu vam stajati dugo.

PILETINA
500g belog pilećeg mesa
malo ulja
so i biber
250g mlinaca
400ml neutralne pavlake za kuvanje ili slatke pavlake Imlek 36%mm
360g kisele pavlake 20%mm
kocka za supu
1000ml vode
100-200g Rokforta ili  Gorgonzole (glasam za 200g)


Piletinu iseći na krupnije kocke ili  šnite, pa je propržiti  na ulju. Posoliti i pobiberiti. Izvaditi iz tiganja, pa je dodati u mešavinu kisele i neutralne pavlake. Umesto neutralne pavlake ja sam koristila Imlekovu slatku pavlaku sa 36%mm. Ova slatka pavlaka za šlag koja se prodaje u Srbiji ima samo trunku šećera koja se i ne oseti u slanim jelima, pa je ja često koristim u slanim jelima umesto pavlake za kuvanje koja ima manji procenat masti, negde oko 20%. 
U litar vode ubaciti kocku za supu i pustiti da baci ključ. Mlince izlomiti na krupnije komade, pa ih preliti sa vrućom supom i ostaviti ih oko 1-2 minuta u njoj da malo omeknu. Ocediti mlince, ali sačuvati tečnost od supe.
Ubaciti oceđene mlince u posudu gde vam je piletina. Promešati. Prebaciti sve u vatrostalnu posudu minimalne zapremine od 2.2 litre. Moja je od 2.8l. Naliti sa još 2 kutlače supe. Izmrviti ili izrendati rokfort ili gogonzolu preko.
Peći na 180 stepeni dok se površina blago ne zarumeni, oko 40 minuta, što će zavisiti od veličine i dubine vaše posude. Ostaviti da odstoji najmanje 60 minuta pre serviranja.







LEPTIR PILE

Leptir pile sam ranije spremala po Aninom receptu, tako da mi je ovaj Anin dopunjeni recept sa povrćem pao kao kec na deset jer sam se dokopala celog domaćeg pileta. Retko kad pečem cele koke u rerni, jer ih uvek pre podelim na delove i iskoristim za više jela, ali ovaj recept je tako dobar da sam koku namenila baš za njega. Napravila sam nekoliko sitnih izmena u receptu, ali to nije promenilo krajnji ishod. Koku sam držala 48 sati u marinadi umesto samo preko noći. Pošto mi je koka bila poveća, negde oko 2 kg, onda sam je samu pekla u rerni jer krompir i šargarepa nisu mogli da stanu u pleh oko pileta. Nisam htela da stavljam pile na povrće jer sam htela zapečeno povrće, a i krompir bi stigao pre pileta koje je bilo veće. Senf sam mazala na pile, pre ubacivanja u marinadu umesto da ga ubacim u samu marinadu. U krompir i šargarepu nisam dodala novi crni i beli luk već sam procedila marinadu i iskoristila sve što je ostalo u cediljci. Tako sam dobila marinirano povrće. Papriku nisam imala, pošto nije sezona, a svakako bi bila predivna.

Odličan i izuzetno efektan recept koji vam preporučujem od sveg srca. Obradujte bližnje i goste pečenim piletom u novom ruhu. Meso je sočno, da sočnije ne može biti. Pivo se ne oseća, ako vas to brine, samo u tragovima, a povrće preliveno mariniranim lukom i marinadom je prste da poližeš.
MARINADA ZA PILE
1-1.5 l piva
1 veći crni luk - rebarca
5 čena belog luka - sitno
120 ml maslinovog ulja
4 kašike senfa
1 kašičica soli i biber po ukusu
svež peršunov list
lovorov list

PILE I POVRĆE
očišćeno pile od oko 2kg - odležalo u marinadi minimum 12 sati
1.5kg krompira
4 veće šargarepe
proceđeni crni i beli luk iz marinade kao i peršun
so

Okrenuti pile tako da leži na grudima, pa iseći leđa, tj deo uz kičmu zajedno sa trticom i taj deo ukloniti. Pile okrenuti tako da su grudi okrenute ka gore, pa ga raširiti koliko može i pritisnuti odozgo dok se ne prelomi grudna kost i pile se malo izravna.
Pomešati pivo, crni luk, ulje, lovorov list, i peršun za marinadu. Pile malo posoliti i nauljiti, pa onda utrljati senf. Stavi pile u posudu u kojoj planirate da ga marinirate i sipajte marinadu. Moje pile je veće tako da sam ga stavila u jednu veću jaču kesu i u nju nalila marinadu, pa kesu zatvorila i stavila u veliku šerpu koju sam poklopila. Staviti u frižider na mimimalno 12 sati. Ja sam ga marinirala 48 sati. 
Malo nauljiti pleh od rerne. Ja sam ga premazala sa mašću. Izvaditi pile iz marinade i otkloniti luk koji je zalepljen za njega, pa ga položiti u pleh kao na slici. Staviti da se peče na 200 stepeni negde oko 60 minuta, pa onda smanjiti temperatutu na 180 i peći noš nekih 50 minuta. Povremeno otvoriti rernu i sokom koji je u plehu preliti pile. Pile možete prekriti alu folijom kad procenite da ima lepu koricu da vam mnogo ne potamni. Vreme pečenja naravno zavisi od veličine vašeg pileta. Matematički je preporučeno pečenje po 20 minuta za svakih 450g i još dodatnih 10-20 minuta pečenja.
Marinadu procediti i sačuvati sve što je ostalo u cediljci. Krompir ii šargarepu malo nauljiti, posoliti i pomešatii sa čvrstim delom u cediljci, tj. lukom i peršunom. Staviti povrće u namašćen pleh, pa ga zaliti sa malo proceđene marinade. Peći na 200 stepeni. Pred kraj ga možete zaliti sa malo soka od pečenog pileta.
Naravno da pile možete peći kao što je Ana radila na samom krompirui šargarepi ali pazite da vam se krompir ne prepeče ukoliko vam  je pile veliko kao moje jer mu treba dosta vremena u rerni. Dok se meni krompir ispekao pile se taman ohladilo da se iznese na sto.




HUTSPOT
Holandsko jelo koje se tradicionalno servira sa kobasicama, slaninom ili haringom, ovoga puta se kod nas našlo u društvu nekog drugog jela. Sasvim običan prilog, spremljen na malo drugačiji način, dobija potpuno drugačiji ukus. Odličan recept, nešto nalik restovanom krompiru, ali ipak sa svojim specifičnostima. Obavezno probajte!
500 g krompira - četvrtine
500g šargarepe - kolutovi
250g crnog luka - kockice
prstohvat karija
pola kocke za supu - 11g
so i biber
oko 60g putera
1 kašika ulja

U šerpi staviti 30g putera i kašiku ulja, pa spustiti luk i pržiti dok ne postane staklast, pa dodati kari. Dodati šargarepu i krompir, pa naliti sa vodom da lepo ogrezne. Dodati kocku za supu. Kuvano povrće procediti i sačuvati vodu u kojoj se kuvalo. U povrće dodati 30g putera i izgnječiti ga grubo da ostanu krupniji komadi, onako rustično. Po potrebi doliti malo vode u kojoj se povrće kuvalo.

Нема коментара:

Постави коментар