петак, 8. август 2014.

Domaći Munchmallow

Domaći Munchmallow

Domaci-Munchmallow11Domaci-Munchmallow8
Ovog meseca smo dobile po meni najinteresantniji zadatak u jednoj od naših omiljenih kulinarskih blog igrica, koju je za nas osmislilamamajac. Ja stvarno mnogo volim „Jaffin“ Munchmallow i često ga kupujem. Nije mi važno da li je to onaj „obični“ ili onaj sa ukusom jagode, prosto su mi neodoljivi. Zato se ni sekundu nisam razmišljala da li da učestvujem, već sam sa nestrpljenjem zasukala rukave i bacila se na posao.
Recept je što bi onako prosto rekli „provalila“ i bacila nas na testiranje Casa de vainilla. Ja stvarno nisam imala nikakvih poteškoća pri radu, recept je jasno i veoma precizno napisan.
A recept glasi ovako:
Potreban materijal za keksiće:
1 kašika kakaoa
oko 450gr brašna
100gr šećera
1/2 kašičice soli
3/4 kašičice praška za pecivo
na vrh noža sode bikarbone
na vrh noža cimeta
220gr margarina
3 jaja
Potrebno za penu:
120ml vode
4 prepune kašike svetlog sirupa ili meda (ja sam koristila med)
320gr šećera
2 kašike želatina u prahu
4 kašike hladne vode
4 belanca
1/2 kašičice ekstrakta vanile
Potrebno za glazuru od čokolade:
300gr mlečne čokolade
9 kasika ulja
Domaci-Munchmallow9
Priprema:
Staviti na vagu kakao i odmeriti, pa dodati toliko brašna da ukupna težina bude 450gr. Dodati redom ostale suve sastojke, a zatim i iseckan margarin. Gnječiti prstima dok se margarin ne poveže sa brašnom i ostalim sastojcima ili izmiksati mikserom najmanjom brzinom. Dodati jaja pa zamesiti testo. Testo spakovati u najlon kesu i ostaviti u frizideru najmanje 1 sat, a najduze 3 dana. Ja sam držala nekih dva sata. Radnu površinu obilno posuti brašnom pa istresti testo. Posuti testo brašnom i odozgo pa istanjiti oklagijom. Testo razviti što tanje jer će keksići prilikom pečenja porasti. Iseći malom okruglom rakijskom čašicom ili modlicom keksiće i slagati ih u pleh obložen papirom za pečenje. Ostatke premesiti i ponavljati postupak sve dok ima testa. Peći na 190C oko desetak minuta. Ostaviti keksiće da se ohlade na sobnoj temperaturi.
Domaci-MunchmallowDomaci-Munchmallow1Domaci-Munchmallow2
Pomešati vodu, sirup i šećer pa staviti da prokuva na najjaču temperaturu. U međuvremenu natopiti želatin u hladnoj vodi. Kad prokuva ostaviti da vri oko pet minuta, dok se sve ne istopi i na površini počnu izlaziti balončići. Skinuti sa vatre, dodati nabubreli želatin i promešati da se istopi. Ostaviti na kratko sa strane. Umutiti čvrstu penu od belanaca, pa uz neprestano miksanje polako dodavati sirup. Na kraju dodati ekstrakt vanile i mutiti dok smesa ne dobije gustinu šlaga. Sipati dobijenu penu u kesu za ukrašavanje torti sa zvezdastim nastavkom i filovati keksiće. Špric staviti na sredinu keksića i polako istiskati, a pena će se širiti u krug. Idealno je smesu istisnuti u jednom potezu, bez zastajkivanja jer se u protivnom prave dva sloja i gubi glatka površina. Ostaviti na sobnoj temperaturi najmanje dva sata da se osuse. Ja sam ih napravila uveče, pa ostavila preko noći i tek sutradan prelila glazurom.
Domaci-Munchmallow3
Na laganoj vatri isopiti čokoladu i ulje.
Tortice složiti na žicu pa prelivati čokoladom ili ih, uz pomoć viljuške spušati u čokoladu. Ja sam ovako, sa viljuškom, meni je tako lakše. Glazirane Muncmallow-e slagati na papir za pečenje i ostaviti da se glazura stegne.
Domaci-Munchmallow10
Kao što sam već rekla, recept je bez greške i količine su sve baš onako kako i treba da budu. Ispekla sam tri pleha od električnog šporeta, nekih 90 komada. Doduše, meni je ispalo na kraju višak nekih 10-tak keksića, koje nisam imala čime da nafilujem, ali su se oni onako pojeli i isto tako su fenomenalnog ukusa. Primetila sam jedino da čokolada treba da se malo rashladi da bi se lepo uhvatila na penu, u protivnom sklizne, pa budu onako providni. Ili ih možete dva puta glazirati, ali u tom slučaju će trebati malo više materijala za glazuru.

After Eight minjoni

after-eight4-1
Kad je Monika objavila ovaj recept na svom blogu „Sweet Sensation“, moram priznati da sam se oduševila, onako što bi se reklo-na oko, momentalno :) , čini mi se da sam mogla, uskočila bih u monitor i maznula par minjona. Odmah sam sačuvala recept, naravno sa namerom da ga uskoro isprobam. Onda su se kockice lepo složile, pa je Monikin blog izglasan za ovomesečno istraživanje nas blogera kulinara, u igrici koju je osmislila mamajac – FBI Rukavice. Ja sam inače veliki obožavalac čokolada sa ovim ukusom, tako da sam stvarno bez razmišljanja odlučila da u ovom krugu istraživanja napravim i ovu poslasticu, što je inače i sve od mene za ovaj krug.
after-eight6-1
E sad…
Dok nisam konačno počela da pravim, imala sam dva pitanja za Moniku u vezi recepta, pa joj se ovom prilikom zahvaljujem na odgovorima. Prvi je bio u vezi želatina, pošto je ona koristila želatin u listićima, a ja to kod mene nemam, pa mi je trebalo objašnjenje za odnos listići-kesica. Drugo pitanje je bilo vezano za pepermint bombone, ona je koristila Cedevitine pepermint bombone, tri pakovanja, a kod nas su one relativno skupe, pa mi se iskreno nije davao toliki novac samo za bombone (ispostavilo se na kraju da ovo baš i nije jeftin recept, kad se sve sabere :) ), pa sam ja umesto Cedevitinih, kupila Mentos bombone, količinski ih ima više, tako da su mi trebala dva pakovanja i to ne cela.
I onda sam počela da pravim, sve je išlo kako treba, nisam imala nikakvih problema, jedino sam posle mikserom mutila želatin da se rastvori u rastopljenoj masi, pa dobrih dvadeset minuta, možda i jače, dok se skroz masa nije ohladila. Razlila, stavila da se hladi, isekla na željene oblike, prelila glazurom… i oduševila se kad sam probala!!!!
Potreban materijal – originalan recept:
350ml slatke pavlake
150gr maslaca
75gr šećera
vanilin šećer
kašičica arome vanile
3 pakovanja Cedevitinih pepermint bombona od 22gr
5-6 listića sveže mente
50gr bele čokolade
10 listića želatina
Glazura:
200gr crne čokolade
6 kašika ulja
Priprema:
Slatku pavlaku staviti u posudu i dodati sve ostale sastojke osim bele čokolade i želatina. Staviti na vatru i uz stalno mešanje kuvati dok se svi sastojci ne rastope.
after-eight-1
Onda dodati belu čokoladu i kuvati da se ona rastopi. Smesu procediti i ponovo vratiti na vatru. Želatin natopiti u hladnoj vodi, ocediti i otopiti u smesi sa pavlakom uz stalno mešanje. Masu razliti u pleh veličine 20x25cm, obložen pek papirom ili prozirnom folijom, pa staviti u frižider na dva-tri sata dok se skroz ne stegne. Masu onda izvaditi iz kalupa, iseći na kockice ili pravougaonike željene veličine. Svaku kocku umočiti u čokoladu otopljenu sa uljem i staviti u frižider da se stegne. Po želji ukrasiti sa malo crne i bele čokolade.
after-eight3-1

Нема коментара:

Постави коментар