среда, 18. јун 2014.

rozata...

POZATA
Sad se trebalo odlučiti i za nešto slatko. Kako je Branka Dubrovkinja, dubrovačka se rozata nametala sama po sebi.
Problem sa javljao zbog činjenice da ja rozatu, iako sam je jela više puta u životu, uglavnom u Dubrovniku ili pripremljenu od Dubrovkinja, nikad nisam baš zavoljela.  
Ali sad se ukazala prilika, prije svega da se konačno sama okušam u pripremanju, ali i da provjerim je li mi se ukus u međuvremenu promijenio. 


Dubrovačka rozata

Sastojci:


- 5 jaja
- 10 žlica šećera (5 + 5) + vanili šećer
- 4 dcl mlijeka
- 1 žlica ruma
- korica jednog limuna


Priprema: 

Prvo dva jaja umutite sa 5 žlica šećera i vanili šećerom, pa kad povećaju obujam i postanu kremasta, dodajte jedno po jedno preostala 3 jaja. Ulijte polako mlijeko i više nemojte miješati mikserom, nego sasvim lagano kuhačom, dok dodajete koricu limuna i rum.

Pećnicu zagrijte na 150°C.
U posudi s debelim dnom otopite preostalih 5 žlica šećera u karamel. Smije dobiti tamniju boju, ali ne i početi zagorijevati. Prebacite ga u vatrostalnu posudu u kojoj ćete peći rožatu, pa na njega oprezno izlijte smjesu jaja. 
Posudu poklopite i pecite 30-ak minuta na 150°C. 
Prije isteka tog vremena pripremite posudu u koju ste ulili toplu vodu i u koju vam stane posuda s rozatom. Stavite posudu s rozatom u posudu s vodom, otklopite i pecite idućih 15 minuta na 150°C. 
Nakon toga izvadite posudu s rožatom iz posude s vodom i ostavite da se ohladi na sobnu temperaturu, a zatim preko noći u hladnjaku. 


Pročitate li pažljivo Brankin recept, primjetit ćete da sam napravila određene izmjene. Što u prepolovljenim sastojcima, što u načinu pripreme. Naime, kako ja rozati već u startu nisam bila baš sklona, odmah sam prepolovila količinu, a moj je prvi pokušaj nakon izlaska iz pećnice i hladnjaka, sav izgledao ovako, kako na fotografijama izgleda rozata izvana. Piknjasto i neprivlačno. Što nije spriječilo mog muža koji voli takve slastice, ali kraj mene i Timne ne dolazi do izražaja, da je pojede sam. :D  

Ja sam pak zaključila da je to to. Obavila sam zadatak, probala je jesam napraviti,  a rozata i ja smo si rekle što smo imale. 

Ali, onaj ovan u meni nije dao mira, pa sam odlučila potrošiti idućih 5 jaja i ponoviti stvar uz male izmjene. Osim što u prvom pokušaju, ne razmišljajući, nisam korigirala vrijeme pečenja u odnosu na manju količinu sastojaka, uz sav oprez jaja i mlijeko su mi zapjenili, što mi se kad nisam odmah tukla sva jaja sa šećerom, nego samo dio, pa dodavala ostatak, nije dogodilo. 
Prvi sam je put radila u vatrostalnoj posudi i ispala je, uz neprivlačan izgled  još i niska; drugi sam put uzela aluminijsku posudu za british pudding, koja se pokazala idealnom. 
Međutim, kad je i druga izašla van iz posude i ja je vidjela, definitivno sam zaključila da je rozata za mene završena priča. 
A onda sam je prerezala i ukazala se u svoj svojoj ljepoti. Svilena i kremasta, bez i jedne jedine rupice, topila se u ustima. 
Ima nade za mene i rozatu, čemu se posebno muž veseli, a ja se nadam da se Branka neće ljutiti zbog malih izmjena i dodataka receptu. :)

Ono što mi je čitavo vrijeme inspekcije bilo najviše krivo je činjenica da Brankin blog ispitujemo u najgore moguće vrijeme po taj blog. Blog, poznat po Brankinoj, prije svega slatkoj zimnici, u rano proljeće doista nije mogao biti ispitan u punom sjaju. 
Da se ne dogodi da baš ništa od tog obilja recepata ne pokušam napraviti sama, a imala sam priliku probati originale i znam kako su dobri :D, kad sam ugledala recept za suhe smokve u sirupu od Earl Grey čaja, znala sam što ću. 



Častimo se rozatom , kako je draga Katarina sa bloga Laka kuharica  pogodila (svaka čast ), za desert je dubrovačka rozata u prošlom postu pojeli smo maminu pašticadu i ostala sam dužna sestrin desert.





Rozata

- 10 kom jaja
- 20 žlica šećera (10 + 10)
- 8 dcl mlijeka
- 2 žlice ruma
- 1 limun - korica

- Jaja, mlijeko i 10 žlica šećera umutiti mikserom , max 10 minuta, zatim dodati rum i koricu limuna i sve umješati. - Ovdje posebno treba paziti da se jaja ne zapjene jer kasnije u rozati ostaju mjehurići što se mojoj sestri dogodilo. ne utječe na okus, ali gubi na izgledu.
- U posudu u kojoj će se peći rozata (može vatrostalna ili bilo koja druga, sa poklopcem), promjera cca 22 - 25 cm staviti preostalih 10 žlica šećera i rasporediti ih po dnu posude.
- Staviti na štednjak i na laganoj vatri rastopiti šećer da se pomalo karamelizira. Šećer će dobiti karakterističnu smeđu boju i miris, ali će ostati rastopljen , u tekućem stanju.
- Na karamelizirani šećer izliti smjesu sa jajima , posudu poklopiti i staviti je u pećnicu zagrijanu na 150 stupnjeva. Peći tako oko 1 sat.
- Zatim drugu posudu na koju će stati ova sa rozatom napuniti vodom, staviti je u pećnicu, i na nju staviti posudu sa rozatom ("banja-marija") , otklopiti i tako ostaviti u pećnici još oko 1/2 sata.
- Ohladiti je i ostaviti da se hladi preko noći, u frižideru.

- Zatim izvaditi na tanjur za serviranje i izliti cijeli preljev (karamelizirani šećer koji je dodatno upio arome ruma i limuna iz rozate).
Vadimo je tako da je preokrenemo iz posude u kojoj se pekla na tanjur za serviranje .






Rezati je na komade kao tortu. Preliti preljevom i tako poslužiti.
Ovdje vidimo "mjehuriće" koji su nastali zbog duljeg mućenja jaja koja su zapjenila, a nisu trebala. Drugi put će biti malo više pažnje pa će i rozata biti glatka i lijepa i za vidjeti, a ne samo okusom.






A okus je zbilja dobar, da , znam da zvuči neskromno
Ali, radi se o desertu na bazi jaja, a ne osjeti se onaj njihov okus koji zna preuzeti kompletno jelo ili slasticu i biti pomalo težak. Ova rozata je lagana, svježa i tražili smo komad više

Draga moja P., rasveselila si nas i uživali smo u ovom desertu. Hvala !



Нема коментара:

Постави коментар