петак, 12. септембар 2014.

prekratak dan...zalivena pita...

Zalivena pita s mesom


Bila je to ljubav na prvi pogled, samo sam čekala priliku kad ću je isprobati. Dojmovi...predobra! Majina Zalivena pita s mesom s odličnog bloga Cooks and Bakes. Tako lijepo, detaljno objašnjeno s popratnim sličicama da te jednostavno mami napraviti. Nije ovo jedini recept kojeg sam probala, ali je jedini kojeg sam slikala.


Recept neću prepisivati jer sam sve radila po njemu, osim što sam umjesto kapule stavila poriluk, zato i ima ovako zelenu boju. Jeli smo je toplu za ručak uz zelenu salatu i radić i hladnu za večeru prelivenu kiselim vrhnjem.


Toplo preporučujem, a meni će sljedeći put poslužiti kao predjelo gostima.

 Zalivena pita sa mesom


Počela sam da ne znam šta da jedem na poslu. Nekada je firma bila u neposrednoj blizini Kalenić pijace i to je bio raj. Osim same pijace, u okolini je postojalo obilje svakojakih prodavničica, običnih, mlečnih, mesnih, ribljih, pa fast food-ovi domaći, kineski, bliskoistočnjački, pa radnjice sa zdravom hranom, pa pekare i poslastičarnice, Soko štark i Swiss lion na dva minuta svaki...

A onda smo se odselili na Novi Beograd. Sad smo u supermodernoj biznis zgradi oko koje nema ničega, osim još jedne iste takve supermoderne biznis zgrade. U svakoj zgradi ima po jedan restoran, ponekad siđem tamo na kajganu, al' nije mi to opcija za svaki dan, sve i da nije skupo kao što jeste. To je za neki pravi biznis svet, koji će stvarno otići na ručak i za tu priliku odvojiti bar hiljadarku, u najboljem slučaju.

U tim okolnostima, klopa se u novom prostoru organizuje tako što je poručujemo od raznoraznih fast food restorančića koji rade dostavu. Volim ja da poručim kinesku klopu (kobajagi kinesku, al' ajd' sad...) i da se lomatam sa štapićima. Imamo i neke Indonežane u opticaju, odličnu klopu prave. Falafeli mi i dalje nisu dosadili i zaista ih volim. Nemam ništa ni protiv girosa ili roštilja ali... Ne mogu non stop to da jedem. Prilično mi je skupo i porcije su ogromne. Čak i kad podelim sa nekim, a "kineze" po pravilu uvek uzimamo jednu porciju na dvoje, meni je i to i previše. Naravno, pojedem, jer je ukusno i ne mogu da ostavim, ali svaki put se osećam baš neprijatno pretrpano posle. I grize me savest ako se zaređa nekoliko takvih dana.


Opcija koja je ok i po količini i po ceni je burek. Ima jedna pekara u, recimo, blizini (znači da mogu pešaka da odem i da se vratim za pola sata) koja pravi odličan burek. Ja sam realno sita sa bednom osminom, a vala i zadovoljna kad sam ručala za 60 dinara :)

Osim bureka, jedina opcija je nositi klopu od kuće. I tako, ponela ja jednog dana materijal za sendviče, one neobične, sa majonezom i jabukom, za sebe i koleginicu. Njoj se ideja da malo promenimo jelovnik i prištedimo koji dinar dopala, i sutra eto nje sa svojom verzijom sendviča za obe! Iduće nedelje ja donela neko pecivo, paštetu od pileće džigerice i kupus salatu. Sledećeg dana ona pitu sa mesom. I tako, malo štedimo, ne prejedamo se i lepo se družimo. Hrana je oduvek bila povod za druženje, je l' tako? :)

Nego, što je ona pita sa mesom bila dobra! Sočna, meka, super nešto! Propitah ja koleginicu sve, ispriča ona meni šta-kako, pa evo, da vam prepričam kroz slike i brojeve i preporučim, bilo za po kući, nošenje na posao ili za neko posluženje. Koncept je sličan kao što traži starinska pita od praziluka, koja je takođe vrlo fina.

A vi meni da kažete - šta vi jedete u radno vreme?



Zalivena pita sa mesom

Sastojci:
500 g tankih kora za pitu, preporučujem Tri srca

za fil
500 g mlevenog mesa
2 glavice luka, oko 200 g
50-100 ml ulja
1 ravna kašičica soli
1 kašičica celerove soli
1/2 kašičice sode bikarbone
1/2 kašičice bibera

za preliv
4 jaja
1 čaša kiselog mleka
200 ml kisele ili obične vode
50 ml ulja
1/2 kašičice soli

Postupak:
1. Luk iseckati sitno, izdinstati na srednjoj vatri sa kašičicom soli na 50-100 ml ulja, dok malo ne omekša. Dodati mleveno meso, varjačom "seckati" da se usitni. Dodati jednu kašičicu celerove soli, pola kašičice sode bikarbone i pola kašičice bibera. Dinstati 20-ak minuta na nižoj temperaturi.


2. Uključiti rernu da se greje na 200°C. Kore iskrojiti prema veličini tepsije. Moja tepsija je 25x35 cm i širina kora taman odgovara dužini tepsije, tako da kore presečem na pola i dobijem 30-ak listova. Na dno tepsije sipati malo ulja i razmazati, što se može učiniti koristeći jednu koru kao zgužvanu salvetu. Položiti tri kore pa preko sipati malo fila, u mom slučaju oko 2 kašike fila. Tako ređati dok se materijal ne utroši, završiti korama. Sirovu pitu iseći na kocke oštrim nožem.


3. Žicom razmutiti 4 jaja sa jednom čašom kiselog mleka. Dodati 2 dl kisele ili obične vode, 50 ml ulja i pola kašičice soli i promešati. U tankom mlazu preliti pitu po usecima. Viljuškom razmicati isečenu parčad kako bi se preliv rasporedio svuda. Ostaviti 5-10 minuta pa staviti da se peče. Okvirno vreme pečenja je oko 45 minuta na 180-200°C, ali može biti i kraće i duže, zavisno od rerne i veličine tepsije.


4. Pečenu pitu iseći ponovo na kocke jer su parčići tokom pečenja srasli, sačekati da se ohladi tek toliko da znate da vam neće opeći jezik, pa navaliti! :)
http://mamajacooks.blogspot.com/2014/02/zalivena-pita-sa-mesom.html

Нема коментара:

Постави коментар