среда, 14. мај 2014.

kad ja kuvam....peciva

Lisnata štrudla od jabuka



IMG_3614


Potrebno je

 

 2 dl vode
 2 dl mlijeka
 1 dl ulja
10 gr kvasca
2 žumanca
  2 kašike šećera 
malo soli
 250 gr margarina
 600 gr brašna
 1 jaje

malo putera
5-6 većih kiselih jabuka
šećer
vanilin šećer
cimet

šećer u prahu
vanilin šećer

kuvar3


U sud sipati mlako mlijeko, vodu i ulje, dodati šećer, po želji dodati 2 žumanca mada nije obavezno, so i kvasac pa zamijesiti da se dobije mekano tijesto koje se lijepi za prste tj da bude tako tvrdo da skoro može da se mijesi ali da se ipak lijepi za prste i mijesiti ga u posudi kašikom. Meni je proslo oko 600 gr brašna. Tijesto ostaviti da naraste u frižideru preko noći. Odležalo tijesto razviti sto tanje pa preko njega narendati zamrznuti margarin, zaviti kao rolat i preklopiti prvo sa lijeve pa sa desne strane da se dobiju 3 sloja pa još jednom ponoviti savijanje.


IMG_3606


Za fil narendati jabuke pa ih prodinstati sa malo putera dok sva tečnost ne ispari.
Napravljeno tijesto razviti pa podijeliti na 2-3 dijela . Svaki dio filovati po sredini prohlađenim filom od jabuka, jabuke posuti šećerom i cimetom a sa obije strane fila ostatak tijesta rezati na razmaku od 2 cm pa dobijene trake ukoso preklapari preko fila. Uvijene štrudle staviti na pleh na papir za pečenje pa ostaviti oko 1 h da narastu. Prije pečenja ih premazati umućenim jajetom i peći na 220-250 C da porumene. Pečene štrudle posuti šećerom u prahu i vanilom.
Štrudle mogu i da se čuvaju nekoliko dana u frižideru pa da se prije upotrebe podgriju u rerni.
Od istog tijesta se mogu praviti i kroasani pa sam ja pola tijesta iskoristila za štrudlu a od ostatka sam napravila kroasane.

Leptir pecivo


Evo jos jedan odličan recept koji sam isprobala sa bloga La cuisine creative. Na ovom blogu ćete naći još mnogo slanih i slatkih specijaliteta jer je Lana zaista majstor za sve.

IMG_1101

Potrebno je

3 dl mlakog mlijeka
0,75 ml ulja
25 gr svježeg kvasca
kašičica soli
oko  500 gr brašna
6 viršli
100 gr rendanog sira (gauda ili edamer)
senf
kečap


kuvar12

U mlakom mlijeku rastopiti kvasac pa dodati ulje, brašnom i so i zamijesiti mekano tijesto. Tijesto ostaviti da naraste oko pa ga zatim podijeliti na 6 djelova. Razvijati komad tijesta pa na njega staviti viršlu i umotati je u rolat. Rolate zasjeći tako da se dobije 10 djelova ali paziti da oni ostanu i dalje spojeni pri dnu tj da se ne presječe do kraja. Naizmjenično pomjeriti dobijene kolutove lijevo i desno. Složiti ih u pleh i ostaviti da još malo narastu pa peći na 200 C oko 20 min. Pred kraj pečenja izvaditi, posuti rendanim sirom i vratiti u rernu da se sir malo istopi. Ja sam ovaj dio sa sirom izostavila jer nisam bila baš sigurna da će Lani to odgovarati. I pored toga su peciva bila odlična i smazali smo sve do zadnje mrve.


IMG_1096

Peciva služiti topla sa senfom ili kečapom uz čašu mlijeka ili jogurta.

Pržene lepinjice


Evo i jedne fine pržene lepinjice, mekike ili kako ko već zove. U svakom slučaju mi smo se baš navadili i pravim ih skoro svake nedelje za večeru. Odlične su i sa slanim i sa slatkim, brzo se naprave a još brže pojedu. Recept je sa Coolinarike i original možete naći ovdje.


IMG_5700


Potrebno je

 
350 ml mlakog mlijeka
kašičica soli
40 gr svježeg kvasca
brašna da se dobije mekano tijesto
ulje za prženje


IMG_5695


U mlakom mlijeku istopiti kvasac pa dodati brašno i so i umijesiti mekano tijesto. Tijesto ostaviti da naraste a zatim ga razviti i rezati na kvadrate, rombove ili kako vam volja. Ulje za prženje zagrijati da bude vrelo a zatim stavljati lepinjice da se prže. Ja ih spustam u ulje onom stranom koja je bila gore mada nisam sigurna da to ima uticaja na bilo šta.Lepinjice se veoma brzo naduvaju i isprže pa ih odmah treba okretati na drugu stranu. Kad se isprže vaditi ih na salvet da se upije višak ulja. Poslužiti dok su još tople. Prženje ide veoma brzo jer ulje treba da bude baš vrelo.


IMG_5687
 
 
Kao što sam već rekla ove lepinjice su odlične sa sirom, suvim mesom, kajmakom, ajvarom, medom, džemom eurokremom.... U originalu se premazuju pavlakom ali ja to još nisam probala mada mi fino zvuči.


IMG_5697


PERECE
IMG_2264 by irenalana


Potrebno je

 
 2 šolje mlijeka
 40 gr svježeg kvasca
 6 kašika smeđeg šećera
 60 g putera ili 0,6 dl ulja
 4,5 do 5 šolja brašna
 2 kašičice soli

 20 gr sode bikarbone
 2 šolje vode
susam ili mak za posipanje
 
 
IMG_2268 by irenalana


U mlakom mlijeku rastopite kvasac. Dodajte mu šećer, puter ili ulje (ja sam stavila ulje jer bas nisam ljubitelj peciva sa puterom) i ostepeno dodavati brašno i so. Mijesiti da se dobije mekano elastično tijesto pa ga ostaviti da naraste oko 1 h.
Kad je tijesto naraslo podijeliti ga na 12 komada pa svaki razviti u dugačku trako oko 40 cm dužine.


IMG_2281 by irenalana


U šerpici pomiješajte vruću vodu sa sodom i svaku traku umakati u vodu na 10 skundi pa ih prebacivati na pleh obložen papirom za pečenje i oblikovati perece. Na jedan pleh od rerne stane 6 pereca.


DSCN9466 by irenalana


Perece posuti susamom, makom ili krupnom solju i peći desetak minuta u rerni zagrijanoj na 180C dok ne dobiju lijepu boju. Gotove perece premazati sa malo putera.


DSCN9470 by irenalana


Ja sam probala i varijantu bez kuvanja tj trake tijesta sam samo oblikovala kao perece, složila u pleh, premazala ih mlijekom i posula mješavinom susama i maka. Ostavila sam ih oko 40 minuta da narastu i pekla u rerni zagrijanoj na 270C da fino porumene.


IMG_2287 by irenalana

Priganice

Kad sam bila klinka u osnovnoj školi  isli smo sa školom na izlet na Lovćen. U podnožju stepenica kojima se penje do mauzoleja bio je nekad nacionalni restoran i tu sam prvi put probala priganice sa pršutom i sirom koje su mi ostale u sjećanju. Mnogo kanije kad sam odrasla počela sam da tražim recept za priganice i poslije mnogo truda uspjela da naučim da pravim odlične priganice. Bar tako kažu svi koji ih probaju.


Potrebno je

3-3.5 dl mlake vode
1 kocka svježeg kvasca
1 kašičica šećera
brašna da se dobije mekše tijesto (oko 400 gr)
so
kašika rakije

Kvasac rastvoriti u mlakoj vodi, dodati šećer i rakiju pa postepeno dodavati brašno da se dobije mekano tijesto koje se može mijesiti kašikom. Zajedno sa brašnom dodati i so. Rakija se u tijesto dodaje da bi priganice upile manje ulja ali se po želji može i izostaviti. 

Tijesto pokriti krpom i ostaviti da naraste jedno 30 min na toplom. Kašiku kojom će se priganice oblikovati umočiti u čašu vode. Mokrom kašikom zahvatati tijesto i sipati u ulje a kašiku svaki put ponovo zamočiti u čašu sa vodom. Kad se tijesto zahvati kašikom treba krajeve koji vise rukom vratiti u kašiku da bi se priganica oblikovala tako da bude što oblija bez rogića jer tako upije manje ulja.


U tiganj sipati ulje i zagrijati ga, pa u vrelo ulje kašikom sipati priganice.

Pržiti sa jedne strane pa okrenuti na drugu i pržiti da fino porumene. Vaditi na salvete da se upije višak ulja.



Priganice služiti tople sa domaćim sirom, kajmakom, ajvarom, pršutom ili nekim drugim suvim mesom, medom, eurokremom, domaćom turšijom, salatom od pečenih paprika...
Priganice se mogu praviti uz dodatak integralnog, ražanog ili heljdinog brašna ali treba dodati svega 3-4 kašike da bi fino narasle.

Zetske priganice

Evo za promjenu i nešto slano od mene mada ove priganice mogu da se jedu i uz slano i uz slatko kako ko voli. Naprave se veoma brzo tako da su pogodne za doručak kad nemate baš puno vremena ili za večeru kad nemate hleba.



Potrebno je

2 jajeta
mlijeko i voda (pola mlijeko a pola voda)
10 punih kašika brašna
1 kašika šećera
malo soli
ulje za prženje
kašičica rakije
Brasno pomiješati sa šećerom i posoliti pa dodavati po malo mlijeka i vode da se dobije gusta masa bez grudvica.
Dodati jaja i umutiti. Može se dodati i malo rakoje da priganice upiju manje ulja. Tijesto treba da bude gušće nego za palačinke ali da moze da se sipa kašikom tj treba da bude tečno.
Sipati kašikom u zagrijano ulje i pržiti da porumene.

Ove priganice su odlične sa suvim mesom i sirom ali i sa medom ili eurokremom.

Pizza

Ako šta volim da jedem to je pizza i čini mi se da bih mogla da je jedem svaki dan. Kad sam bila klinka dok još nisam naučila da pravim tijesto za pizzu kad mi se bas prijede pravila sam špagete sa paradajz sosom i sirom da me pođe želja a onda sam vremenom naučila da umijesim tijesto i razradila i par caka da pizza ima onaj ukus i miris kao prava.Što se filova tiče kod mene je najčšće na stolu nešto kao capricciosa tj pizza filovana pečurkama, paradajzom, šunkom i sirom ili diavolo sa kulenom, sirom, pečurkama i feferonima. 

Potrebno je

3 dl mlake vode
20 gr kvasca
so(ravna kašičica)
2 kašike ulja
brašno po potrebi
šunka(ja obično kupim barenu pečenicu veoma tanko narezanu)
šampinjoni
gauda ili mozzarella
origano
paradajz(na pr cirio rustica)
bosiljak
origano
bijeli luk u prahu
začin
masline, svježi bosiljak

Kvasac rastopiti u mlakoj vodi, dodati ulje i brašno, so i umijesiti mekše tijesto. Ja obično ovo radim uveče pa ostavim tijesto u frižideru preko noći a sjutradan kad dođem sa posla imam gotovu pizzu za 15 min. Dakle kad se tijesto fino umijesi treba ga vratiti u neku vanglu, ušuškati kesom za zamrzivač i pokriti pa ostaviti u frižider da prenoći. Ako se koristi odmah onda tijesto treba ostaviti jedno sat vremena da naraste pa nastaviti sa pravljenjem pizze.
Kada je tijesto naraslo podijeliti ga na dva dijela i svaki dio oblikovati u kuglu.Ostaviti ih jedno 10 min da odstoje pa kuglu staviti na pobrašnjenu površinu i prstima razvijati da se dobije krug veličine veće pizze.
U međuvremenu rernu zagrijati na najjaču temperaturu. Kod mene je to 270C. U rernu ubaciti običan pleh, onaj metalni koji dođe sa šporetom, da se i on dobro ugrije. 
Paradajz pomiješati sa bosiljkom i origanom, bijelim lukom u prahu i začinom pa ovim sosom premazati pizzu. Po sosu složiti šunku, narendati sir i šampinjone(njih rendati na onaj dio koji služi za rendanje kupusa kojim se mogu napraviti tanke šnite) i sve posuti sa malo suvog origana. Po želji se može dodati i nekoliko crnih ili zelenih maslina.
Peći na najvišoj poziciji direktno ispod grijača da fino porumeni. Izrezati i uživati. Za dekoraciju se može odozgo staviti i par listića svježeg bosiljka 

Нема коментара:

Постави коментар