уторак, 6. мај 2014.

bakini recepti...

Stari bakin kolač

                

Sastojci

Priprema

  1. Izmutiti jaja sa šećerom i vanilin šećerom, da smjesa bude svijetlo žuta i kompaktna, tj, dok se šećer muteći ne otopi.Istresti prašak za pecivo pa dodati 1 šalicu brašna, i ulje, mutiti dalje, zatim dodati drugu šalicu brašna i mlijeko. Sve dobro uraditi. Istresti pola smjese u tepsiju vel 20×30 ( cca ). i ispeći do pola. Na to namazati razrijeđeni džem i drugu polovicu smjese i ispeći do kraja. Ohladiti i po želji posuti mjevenim šećerom.                           

 Smizla

Sastojci

  • Smizla

  •  3 jaja
  •  solja secera (solje za belu kafu,oko 200 gr)
  •  solja mleka
  •  pola solje ulja
  •  3 kasike dzema (po izboru)
  •   prasak za pecivo
  •  2 solje brasna
  • i jos

  •  malo dzema
  •  kesica slaga

Priprema

  1. 1
    Umutiti belanca, dodati secer, zumanca, mleko, ulje, 3 kasike dzema (ja sam koristila Podravkin od sipurka), brasno i prasak za pecivo. Nauljiti pleh, i sipati testo. Peci u prethodno zagrejanoj rerni na 200 stepeni, oko 20-ak min, proverite cackalicom da li je gotovo.
  2. 2
    Kada se ohladi, izvadite kolac na tacnu, premazite dzemom, i ukrasite slagom.
  3. 3
    Ja sam pekla u okruglom plehu, 28 cm precnik, i kolac je ispao divan kao torta… A od dzema ima neku divnu nezno breskva boju, izuzetno ukusan i fin.

  4.            

      Starinski kolač

     Ovaj miris me uvek vrati u detinjstvo...Zbog toga delim sa vama bakin recept za jednostavan, a tako fin kolač. Ovo je pravi kolač za uživanje uz domaću kafu sa dragom osobom.
    Starinski kolač

    Sastojci

    Priprema

    1. 1
      Belanca umutiti u čvrst sneg.
      Umutiti šećer i žumanca , pa dodati sneg od belanaca, mleko, prosejano brašno, prašak za pecivo i ulje.
    2. 2
      U podmazan i brašnom posut pleh sipati otprilike polovinu testa, u ostatak staviti kakao, dobro izmešati i lagano u mlazu sipati preko žutog testa. Da bi kolač bio šaren drškom kašike ''zarezati'' testo na nekoliko mesta.
    3. 3
      Peći na 200 stepeni u prethodno zagrejanoj pećnici, oko 30 minuta. Čačkalicom proveriti da li je kolač pečen (nekoliko puta ubosti u sredinu kolača, ako se ne zadržava ništa na čačkalici kolač je gotov).
    4. 4
      Prohlađen kolač seći na kocke i posuti šećerom u prahu.
  5.                   

     Gurabije 

    Moje gurabije :)

    Sastojci

    •  900gr brasna i jos malo ako je to potrebno
    •  100 gr otopljenog putera
    •  200 ml ulja-Najbolje bi bilo maslo domace ali ja nisam imala pa moze i ulje
    •  200 gr pavlake
    •  100 gr kajmaka a ako nemate onda nek bude ukupno pavlake 3oogr
    •  300 gr secera
    •  1 jaje
    •  1 prasak za pecivo
    •   kocka
    •   badem
    •   suhe grozdice

    Priprema

    1. 1
      Te prhke lijepe gurabije..
    2. 2 Moje gurabije :)
      Puter,ulje,secer pavlaku ili kajmak i prasak za pecivo ako imate umutiti dobro.
    3. 3 Moje gurabije :)
      Dodavati brasno.
    4. 4 Moje gurabije :)
      Tijesto nek vam bude mehko.malo mekse i nek se ne lijepi za ruke...Mene ono uvijek posjeti na plastelin.Tako neka gustoca.
    5. 5 Moje gurabije :)
      Gurabijice oblikovati i u svaku staviti po kocku,badem ili suhu grozdicu
    6. 6 Moje gurabije :)
      Ka dih stavite u rernu koju ste zagrijali one ce jos malo narasti.
    7. 7 Moje gurabije :)
      Pecite ih na temperaturi od 200c dok ne porumene.

     Šapice

    Šapice

    Sastojci

    Priprema

    1. 1
      Pjenasto umutiti jaja i šećer , pa dodati mast (može i margarin), i prašak za pecivo. Mast pri tome treba da je na sobnoj temperaturi kako bi se mogla mutiti. Kad dobijete lijepu glatku kremu dodajte i brašno.
    2. 2
      Dodajte oko 300g i orahe koji ne moraju biti baš najsitnije samljeveni, lijepo je da se malo grickaju kroz šapice, i mutite spiralnim mutilicama , pa izručite tijesto na pobrašnjanu podlogu i nastavite mijesiti rukama dodajući postepeno brašno. Potrebno je dobiti tijesto tako da se ne lijepi za podlogu, a meni je za njega prošlo manje od pola kile brašna.
    3. 3
      Tijesto zamotati u plastičnu kesu i ostaviti u frižideru da odmori pola sata, pa nakon toga puniti kalupe. Kalupe treba puniti ravno, ne pretjerivati u količini jer će šapice tokom pečenja porasti.
    4. 4
      Peku se oko 15 min na 220C, tj. dok  ne porastu i počnu lijepo da rumene. Tople ih treba izvaditi iz kalupa i uvaljati u mljeveni šećer.

Нема коментара:

Постави коментар