уторак, 10. јун 2014.

makarone...kad ja kuvam...

 Makarone sa sirom


Ovo su najobičnije makarone kakve su se oduvijek spremale u našoj kući. Kad sam ja malo porasla i počela da jedem i pravim pizzu i makarone su doživjele preobražaj tj i njih sam počela da jedem sa sosom za pizzu. Tako i sad kad nemam mnogo vremena da napravim ručak ili kad mi se jede nešto sa pizza ukusom a nemam volje ili vremena da baš pravim pizzu tu su ove dobre stare makarone.

IMG_9332


Potrebno je

300 gr makarona
oko 200 gr domaćeg bijelog sira
prst putera
so, malo ulja
3-4 dl pasiranog paradajza
kašičica origana
nekoliko listova svježeg bosiljka ili malo suvog
malo začina
bijeli luk u prahu
kuvar


Staviti vodu za makarone da proključa. U vodu dodati malo soli i kasiku ulja pa kad provri dodati i makarone i kuvati dok omeksaju.
Sve sastojke za sos pomiješati i samo kratko prokuvati da se ukusi povezu a sos malo zagrije.
Kada su makarone kuvane procijediti ih pa im dodati izmrvljen bijeli sir i puter i vratiti na ploču. Miješati da se sir i puter istope. Makarone sipati u tanjir, prelivati sosom i ukrasiti listovima svježeg bosiljka.


IMG_9330

Makarone sa tunjevinom

Nemam pojma odakle mi ovaj recept samo znam da ga imam jako jako dugo ali sam ga veoma rijetko pravila jer nismo svi bili jednako raspoloženi kad je tunjevina u pitanju. Od tad je prošlo dosta vremena pa smo počeli i malo više pažnje da poklanjamo ishrani tako da je tunjevina i to ona u vlastitom soku sada dobrodošla.


IMG_0311


Potrebno je

1 manja glavica crvenog luka
2 čena bijelog luka
400 gr paradajza najbolje pelat ili sjeckani paradajz na pr cirio polpa
origano
nekoliko listova svježeg bosiljka
peršun
so
biber
začin
slatka mljevena paprika
1 konzerva tunjevine na pr rio mare u vlastitom soku (160 gr)
300 gr makarona
parmezan
IMG_0309


Na ulju popržiti sitno sjeckani crveni i bijeli luk da postane staklast pa naliti pelatom  i prodinstati. Dodati začine po ukusu i kuvati da se zgusne. Pred kraj dodati i tunjevinu zajedno sa sokom iz konzerve i prokuvati još malo.
Makarone skuvati u posoljenoj vodi, procijediti ih i promiješati sa sosom pa posuti sjeckanim peršunom. Služiti posuto narendanim parmezanom.


IMG_0315

Makarone sa porilukom

Evo јоš jedan recept koji  šaljem  Milici sa bloga Na tanjiru koja je za ovaj mjesec domaćica igre za blogere Ajme koliko nas je. Tema igre je poriluk koji ja često koristim i već sam joj poslala par recepata a ostalo je još par uslikanih jela koje neću stići da objavim jer je sjutra zadnji dan ovog kruga igrice ali će kad tad doći na red. Ove makarone su veoma često na našem stolu a recept je iz neke stare Praktike ali je u originalu bio sa blitvom a ja sam ga malo preradila i umjesto blitve iskoristila poriluk.


IMG_5484 by irenalana
  

Potrebno je

 
250 gr makarona
250-300 gr poriluka
2 jajeta
1,5 dl mlijeka ili jogurta ili miješano mlijeko i pavlaka
200 gr bijelog sira
malo putera
po zelji nekoliko šnita pančete nasjeckane na kockice
 
 
kuvar52 by irenalana
 
 
Makarone skuvati ali paziti da se ne prekuvaju. Poriluk dobro oprati i sitno nasjeckati pa ga prodinstati na malo ulja da svene i malo omekša.
Makarone procijediti, dodati im izmrvljen sir, mlijeko i pavlaku, jaja i poriluk i sve promiješati. Sipati makarone u podmazan pleh, odozgo staviti malo putera sjeckanog na listiće i zapeći u dobro zagrijanoj rerni da fino porumeni. Služiti sa jogurtom a fino se slaže i sa salatom od paradajza.
Po želji sa porilukom možete propržiti i malo sitno sjeckane pančete. Ona se fantastično slaže sa porilukom ali pošto mi u zadnje vrijeme malo više pazimo na to šta jedemo ja je ovaj put nisam koristila.
 
 
IMG_5452 by irenalana
 
 
IMG_5487 by irenalana
  

Pasta šuta

Od kad sam prvi put vidjela ovaj recept na Coolinarici merkam ga stalno ali nikako da se usudim da ga napravim jer moji baš nisu raspoloženi za isprobavanje novih stvari. Dragi voli mesna jela i do skoro povrće nije htio ni da proba. Tako sam još prije mjesec dana kupila jednu krišku Pecorino Romano sira upakovanog u vakum pakovanje da može da čeka dok se ja odlučim da isprobam recept. Prije neki dan nisam imala nešto puno vremena za spremanje ručka i sjetim se recepta i one kriške sira u frižideru. Za Lanu sam izdvojila jedan dio špageta i napravila ih samo sa sirom a mi smo se fino najeli jer je recept odličan. Sos je tako ukusan da mu meso ni najmanje ne fali i od sad će često biti na našem stolu. Čak je i moj mesožder uživao i zaključio da meso tu uopšte nije potrebno.


Potrebno je

1 velika konzerva pelata(800 gr)
2 dl soka od paradajza(ja sam koristila tomatello)
1 velika glavica crvenog luka
4 čena bijelog luka
2 kašičice slatke mljevene paprike
po želji malo ljute tucane paprike
malo ulja
par listića svježeg bosiljke
malo peršuna
začin
biber
origano
prstohvat šećera
Crveni i bieli luk sitno nasjeckati. U tiganju zagrijati malo maslinovog ili suncokretovog ulja, dodati luk i pržiti da luk fino porumeni. Dodati paradajz sok i isjeckani pelat zajedno sa sokom iz konzerve. Zatim dodati sitno nasjeckan peršun i bosiljak, origano, začin, papriku, so, šećer i biber i dinstati da se sos zagusti. U receptu piše da se kuva oko 45 min ali mislim da je kod mene to mnogo kraće trajalo najviše 20 min. Obavezno poklopiti u toku kuvanja jer vrecka i prska pa možete imati raznih neželjenih posledica od opekotina do isflekanog zida :-). Po receptu idu 2 kašičice šećera ali ja sam stavila samo malo po ukusu jer nisam bas ljubitelj zaslađenih paradajz sosova.


Šragete kuvati u dosta vode. Ova količina sosa je mani bila dovoljna za 500 gr špageta (pravila pola količine za 250 gr špageta) mada u receptu piše da je za 300 gr. Kuvane špagete ocijediti i pomiješati sa sosom. Sipati u tanjire pa na svaku porciju narendati još po malo sira. Ja sam koristila Pecorino Romano mada sam ubijeđena da bi i onaj naš domaći stari masni sir sa pijace bio odličan uz ovo a mislim da ću to ubrzo i isprobati jer je razlika u cijeni značajna a ja baš i nisam nešto specijelno oduševljena ukusom Pecorino Romano sira mada se uz ovo jelo slaže odlično.




Na kraju uživajte u finom i laganom obroku a možete dodati i češu nekog dobrog crnog vina na pr Vranac Pro Corde koje je pored domaćeg vina koje prave moji stričevi jedno od mojih omiljenih vina.


Zapečene makarone

Ovo je jedna od nekoliko varijanti zapečenih makarona koje pravim. Recept je negdje sa interneta nemam više pojma odakle ali se kod mene potpuno odomaćio.

Potrebno je

300 gr makarona
300 gr domaćeg sira
3 jajeta
šoljica mlijeka (1 dl)
malo putera
Staviti u lonac bar jedno 2 l vode da proključa, posoliti i dodati jednu kašiku ulja. Kad je voda ključala dodati makarone pa kuvati ali paziti da se ne prekuvaju. Ja ih pred kraj sklonim sa ploče i poklopim pa ih tako ostavim jedno 10-15 min da se dokuvaju.


Kuvane makarone procijediti. Sir izmrviti pa ga dodati makaronamai sve dobro promiješati.
Posebno umutiti viljuškom jaja i mlijeko.
Makarone sipati u podmazan pleh, naliti smjesom od jaja i mlijeka. Odozgo posuti listićima putera i peći na 250 C da porumeni.
Ako se malo sačeka na pr jedno 10-15 min prije rezanja mogu se izrezati u lijepe kocke a za nestrpljive odmah kašikom sipati dok su vrele.


Kaneloni sa mesom

Evo i jedan odlican recept koji sam otkrila na jednom divnom rumunskom sajtu. Naravno rumunski ne razumijem ni mrvu ali zato je tu google translator. Pored toga što prevedem recept svaki put se pošteno ismijem jer je prevod jedva dovoljan da sklopim sliku o tome šta da radim. Originalni recept možete naći ovdje. Tu ćete naći i još mnogo dobrih recepata i odličan video o pripremanju tradicionalnih banatskih jela. Meni se mnogi od ovih recepata veoma sviđaju tako da će ih sigurno biti još par kod mene u budućnosti.
Za sad evo kaneloni koje sam pravila već nekoliko puta i svaki put pojedemo sve do zadnje mrvice

Potrebno je
12 kanelona
300 gr mljevenog mesa
1 glavica crnog luka
1 čen bijjelog luka
2 kašike ulja
biber
začin
bosiljak
20 gr putera
dvije ravne kašike brašna
1/2 l mlijeka ili više da se dobije ređi sos
so
biber
rendani muskatni oraščić
200 ml paradajza pasata ili rustica(ja obično koristim cirio)
malo začina
bosiljak
origano
bijeli luk u prahu

Na ulju popržiti bijeli i crni luk, dodati meso, začiniti i dinstati dok meso omekša.
Puter istopiti, dodati brasno, popryiti i naliti mlijekom pa kuvati da se dobije gladak ređi sos. Začiniti po ukusu. Ja ovakve sosove kuvam u loncu za kuvanje na pari sa duplim dnom jer u njemu nema opasnosti da sos zagori.
Paradajz pomiješati sa začinima.
Kad se mesni fil prohladi sipati u pleh malo bešamela, kanelone punjene mesnim filom, bešamel, paradajz i odozgo posuti sjeckanom mocarelom. Pokriti folijom i peći jedno 40 min a onda skinuti foliju i zapeći da porumeni.
Ja ovakva jela uvijek završim uveče i osatvim u frižideru do sjutra a onda kad dođem sa posla samo ih ćušnem u rernu i pečem.

Kaneloni sa blitvom

Kanelone svi volimo i pravim ih sa razlicitim filovima a ovo mi je jedna od omiljenih varijanti tako da se i u vrijeme ovih velikih vrucina ipak odlucujem da ih napravim. Doduse obicno sve zavrsim uvece a ostavim samo da ih zapecem kad dodejm sa posla tako da ih onda samo cusnem u rernu i rucak je gotov bez muke

Potrebno je

1 kutija kanelona
500 gr blitve
300 gr bijelog sira
2 jaja
2 kasike kisele pavlake
1/2 l mlijeka
2 kasike brasna
2 prsta putera
100-150 gr gaude ili mozarele
Od putera, brasna i mlijeka skuvati besaml umak i po potrebi posoliti a ja dodam i malo bibera.
Blitvu obariti i sitno nasjeckati pa dodati jaja, sir i pavlaku i fino pomijesati. Kanelone puniti filom od blitve. Najlakse se napune tako sto se fil sipa u kesu za zamrzivac pa joj se onda prereze jedan kraj i onda se kesa koristi kao poslasticarski spric.
Pleh u kome ce se peci kaneloni premazati puterom, uliti malo besamel sosa, sloziti kanelone pa ih politi ostatkom besamela i ostaviti oko 1 sat da stoje ili u mom slucaju pokriti folijom i ostaviti u frizideru do sjutra. Mogu i odmah da se peku ali ako malo stoje fino omeksaju i bolje se ispeku. Kanelone prekriti folijom i peci oko 40 min pa onda otklopiti i posuti rendanim sirom trapistom ili mozarelom i zapeci jos malo da se sir otopi.
Mi ih volimo sa kiselom pavlakom. Na isti nacin se mogu praviti i sa spanacem a ja imam u planu da probam i varijantu sa porilukom koji inace svi obozavamo.

Нема коментара:

Постави коментар