петак, 30. мај 2014.

sitni kolaci....

         Fine breskvice


Sastojci

Priprema

  1. 1
    Tijesto:
    Od bjelanjaka, soli i šećera izmiksati čvrsti snijeg, dodati ulje i miksati dalje. Kad je smjesa ujednačena, naribati limunovu koricu, dodati vanilin šećer i rum pa to izmiksati i na kraju dodavati brašno pomiješano sa praškom za pecivo (brašna po potrebi – cca 70 dag) i jedan po jedan žutanjak.
    Tijesto dođe malo ljepljivo, čvrsto ali ne pretvrdo.
  2. 2
    Ako želite plosnatije breskvice, treba staviti malo manje brašna. Ja stavim 70 dag za breskvice kao na mojoj slici.
  3. 3 :) :) :) :)
    Tijesto ostaviti u hladnjaku minimalno pola sata, ja ostavim preko noći. Rezati manje komade, napraviti valjak i rezati komadiće veličine cca 1, 5×1, 5 cm. Sada svaki komadić vrtiti u ruci dok ne dođu sasvim glatke. U namaštenu tepsiju slagati sa razmakom jer narastu duple. Peći na 200 st.C oko 15-20 minuta. Pečene se lako vade iz tepsije. Pečene polovice izdubiti sa malenom žličicom tako da svaku obujmite dijelom šake, palcem i kažiprstom kako biste spriječili eventualno pucanje prilikom držanja samo sa jagodicama dvaju prstiju..
  4. 4 mrvice
    Krema:
    Izvrtane mrvice možete samljeti ukoliko su krupne ili ako su kao moje sitne onda nije potrebno. Orahe obariti sa kuhanim mlijekom i ohladiti. Izmiksati sve sastojke u kremu.
  5. 5 puniti, spajati
    Birati po dvije polovice jednake širine, puniti kremom i spajati. Spojene breskvice slagati na ravnu tacnu. Pripremiti kristal šećer i vodu u koju smo dodali ekstrata od jagode. Breskvicama najprije obojati – umočiti vrhove u ekstrat (ulovit ih dvama prstima za i brzinski umočit oba vrha). Tek nakon što su sve obojane, krenut opet od prve obojane i valjat ju u šećer i tako redom kojim smo ih i bojali. Time se spriječava topljenje šećera što kvari izgled. Breskvice su gotove!

Posluživanje

Breskvice ostavite par sati da se tako na tacni prosuše do kraja pa ih tek onda spremite. Puno su ukusnije drugi dan, a svaki sljedeći su još bolje…

 Chocolate Crinkles


I ja sam pala na ove kolačiće i oduševljena sam. Definitivno su zauzeli mjesto u mojem popisu najdražih kolačića :)

Recept sam našla na stranici: http://www.joyofbaking.com/ChocolateCrinkles.html
Na tom linku možete pogledati video demonstraciju recepta :)

Tijesto:
56 g maslaca
225 g čokolade (izlomljene na komadiće)
100 g šećera
2 velika jaja
2 žličice ekstrakta vanilije
195 g brašna
1/4 žličice soli
1/2 žličice praška za pecivo

Ostalo:
110 g šećera u prahu

Na pari otopiti čokoladu i maslac. Maknuti s vatre.
Tući jaja dok ne budu čvrsta i svijetla. Dodati ekstrakt vanilije, a zatim otopljenu čokoladu. Pomiješati brašno i prašak za pecivo i sol. Dodati jajima, a zatim dodati šećer. Miješati dok se ne sjedini, lagano. Staviti u hladnjak na minimalno 3-4 sata ili preko noći.
Zagrijati pećnicu na 170°C. S lagano masnim rukama oblikovati kuglice veličine oko 2,5 cm. Kuglicu uvaljati u šećer u prahu da bude posve uvaljana, odstraniti višak šećera (ako ga ima u nakupinama, ali paziti da kuglice budu posve bijele). Slagati ih na pleh na kojem je masni papir za pečenje s razmakom između kuglica od otprilike 5 cm. Peći ih 8-10 minuta.
http://www.joyofbaking.com/ChocolateCrinkles.html
Napomena: paziti na vrijeme pečenja jer ako se prepeku biti će presuhi.
Napomena 2: postoji više recepata za ove keksiće. Čitala sam iskustva ljudi koji su ih radili (po raznim receptima) i nekima su ispali kako trebaju, dok se nekima šećer izgubio. Moja prva tura je ispala nešto tamnija, stavljala sam manje šećera, a dok se kolačići oblikuju on se također topi. Tako da sam smjesu opet dobro ohladila i oblikovala kuglice brzo bez previše diranja, stavljala ih na dasku i na kraju ih sve uvaljala dobro u šećer i odmah stavila peći. To sam počela raditi zato jer mi se na plehu pred očima topio šećer. Negdje piše da ih treba odmah valjati u šećer, ali ovo je moje iskustvo i ispalo je dobro. 

     Slatki Sampinjoni


Sastojci

  •  230 gr putera, sobne temperature
  •  1 solja secer u prahu
  •  2 kom. jaja
  •  1 cajna kasika vanila extracta
  •  3 solje brasna
  •  1 solja gustina (skrobno brasno)
  •  1 vrecica prasak za pecivo
  • ostali materijal

  •  2 kasike kakaoa
  •  1 plasticni cep od flase, ili flasica uskog grlica

Priprema

  1. 1
    Izmiksati zicom puter i secer u prahu.
  2. 2
    Dodati jaja i pomjesati.
  3. 3
    Dodati vanilu
  4. 4
    U prethodnu smjesu dodati brasno pomjesano sa gustinom i praskom za pecivo i napraviti glatko tijesto. Tijesto se ne smije lijepiti za ruke, ako se lijepit dodati ili brasno ili gustin (ne mijenja puno stvar).
  5. 5
    Izmedu dlanova formirati kugle velicine golf lopte.
  6. 6
    Na svaku lopticu utisnuti krug flasicom ili cepom koje ste prethodno navlazili i umocili u kakao prah. Tako cete napraviti stabljiku.
  7. 7
    Peci na 200 C oko 15-tak minuta. Rerna mora biti prethodno zagrijana. Pazite da ne izgori. Vrijeme pecenja prilagoditi vasoj rerni.

    Solja=250 ml

    Masarykovi kolačići


Sastojci

Priprema

  1. 1
    Nisam napisala vrijeme pripreme, jer je vrijeme relativno :) Kolačići se pripreme navečer, a peku se drugo jutro ili kad već imate vremena...
  2. 2
    Orahe stavite u vodu i neka se namaču tri sata.
  3. 3
    Od brašna, omekšalog maslaca, 100 g šećera u prahu i jednog žumanjka umijesite glatko tijesto. Zatim dodajte orahe koje ste prethodno ocijedili.
  4. 4
    Oblikujte dva valjka promjera tri centimetra i svakog umotajte u foliju, da zadrži oblik.
  5. 5
    Ostavite preko noći u hladnjaku.
  6. 6
    Ujutro rezati na ploškice debljine 2 mm.
  7. 7 Masarykovi kolačići spremni za pečenje
    Slagati na pleh prekriven papirom za pečenje te sušiti u pećnici 10 do 15 minuta na 150°C.
  8. 8 Masarykovi kolačići na hlađenju
    Kad su gotovi, ohlađene uvaljati u šećer u prahu. Za to će Vam biti potrebno onih 150 g za posip.

      Puslice


Sastojci

Priprema

  1. 1 puslice
    Ja sam radila dvije tepsije puslica od 3 bjelanca i 20 dag šećera.
  2. 2
    U bjelanjke se stavi prstohvat soli, miksa se postepeno do največe brzine pa se u njih sipa šećer i miksa duuuugo sve dok se šećer ne otopi. Smjesa mora biti gusta, čvrsta i ljepljiva :). Ja sam miksala 25 minuta. Od te smjese se špricom rade puslice koje sušimo na 100 st.C cca sat vremena.                    

    Mađarica

    madjarica

    madjarica
    Sastojci:
    Tijesto: 2 jaja, 20 dag šećera, 60 dag brašna, 1 prašak za pecivo, 10 dag omekšanog margarina, 2 dl kiselog vrhnja.
    Krema: 1 l mlijeka, 6 žlica brašna, 3 žlice kakaa, 5 dag čokolade za kuhanje, 20 dag šećera, 25 dag margarina, malo ruma
    Glazura: 20 dag čokolade, 10 dag margarina, 2-3 žlica vode
    Priprema:
    Tijesto: Od sastojaka umijesite glatko tijesto. Podijelite ga na 5 jednakih dijelova, razvaljajte kore u veličini kalupa i pecite na obrnutoj strani kalupa, ili unutar velikog kalupa koji je sastavni dio pećnice (samo provjerite da je sasvim ravan).
    Krema: šećer, brašno, rum i kakao razmutite u malo mlijeka. Za to vrijeme zagrijte ostatak mlijeka u koje ste stavili natrganu čokoladu za kuhanje koja se mora otopiti. Kad zakipi, smanjite vatru i u to ukuhajte prvi dio smjese, stalno miješajte dok se zgusne. U vruće dodajte margarin u kockicama, stalno miješajući dok se sav otopi. Ohladiti napola.
    Ovom kremom, još toplom, premažite svaku koru i složite ih jednu na drugu. Odozgo prelijte vruću čokoladnu glazuru.
    Glazura: lagano otopite natrganu čokoladu zajedno s margarinom i vodom.

 Sitni kolači i keksi - recepti





Na slici su (recepti na dnu posta):

Breskvice (na dnu) - stvarno odličan recept. Mekane su i jednostavno.. savršene, moram reći. Čak se i dragom sviđaju, iako je rekao da je jeo nekakve i da mu se nisu svidjele.

Čokoladni raspuknuti ili Chocolate Crinkles (iznad breskvica lijevo) - iako mi nije bio prvi put da ih radim, uspjela sam zeznuti tijesto i napraviti premekano, što je rezultiralo čudnim oblicima i manjkom šećera okolo. Radila sam ih već pri kraju dana, tj. pred sam Božić. Bila sam već mrtva od umora i odustala bih od njih, ali momak ih obožava. So, došlo mi je da počupam kosu kad sam vidjela na što liče. Ostavila sam tijesto i drugi dan, na Badnjak, dodala još brašna i ispekla ostatak. Uspjeli su, ali su im bijeli šećerni dijelovi lako otpadali.

Kućni prijatelj (iznad breskvica u sredini) - suhi kolač kojeg volim, ali kojeg nisam radila jako jako dugo. Inače, to je jedan od prvih kolača koje sam naučila raditi daleke.... godine (negdje u 7. razredu :D ).

Medene šape (pokraj kućnog prijatelja) - mekane aromatične šapice koje moja mama obožava (kao i breskve). Morale su doći na red ove godine :).

Mađarica (iznad šapa) - iako sam mađaricu radila na vrijeme, dogodilo mi se isto što i s raspuknutima. Ispekla sam kore i sve je išlo dobro, osim što mi je jedna pukla na pola (no, to inače ne predstavlja problem). Zeznula sam kremu jer sam ovaj put manje punila "žlice" koje su mjera (inače ih punim jače i dodam još malo za svaki slučaj) tako da je krema bila rijetka. Problem je nastao kad je ona počela curiti sa strane pa je dio i pobjegao iz kolača, a raspuknuta kora je jednostavno počela bježati (svaka polovica na svoju stranu) pa sam imala rasjed po sredini s četiri kore umjesto pet. No, pojelo se, ali vidite na slici kako je krema tekuća (čak i na ovako maloj slici). Druga stvar koju neću ponoviti.. Umjesto pravog ruma sam stavila aromu ruma jer mi je rum počeo stvarati problem (žgaravicu) i taj rum je dao pomalo čudnu aromu kreme. Tako da, ubuduće, radije bez ruma.

Masarykovi keksi (pokraj mađarice) - jako fini putrasti keksi s cijelim orasima. Imaju starinski šarm, da tako kažem, i to mi se baš sviđa :). Ispod njih su:

Puslice - posula sam ih sjeckanim bademima i dio njih umočila s donje strane u čokoladu. Kombinacija s čokoladom je baš super.

Slatki šampinjoni (pokraj puslica) - simpatični keksići, makar mi ipak nisu previše "svečani", ali su super za grickanje uz čaj.

Keksi - ostali su tako obični jer ih na kraju nisam stigla ukrasiti. Napravila sam prvo ove na slici, s cimetom, pa noć na Božić ispekla još jednu turu s narančom jer sam si zamislila neke fiks ideje da ću ih napraviti kao jelkice pa staviti kao ukrase na stol. Naravno.. nije zaživjelo na kraju. Uglavnom, keski su zaista ukusni, ali eto... nisu 'božićni' kao što su trebali biti.

Napravila sam još i medenjake koje nisam ni stavljala na blagdanski stol. Uspjela sam dvije godine za redom raditi po receptu koji nije baš dobar. Tek kad sam umijesila tijesto sam se sjetila da je to ono zlo tijesto od godine prije. Nešto sam popravljala, a na kraju sam odlučila da ipak neću stavljati jer ih nisam stigla glazurirati.

Uglavnom, poanta je da... uzmem manje posla iduće godine :D. Uvijek si zadam puno i izguram na kraju, ali ove godine sam se nekako jače uvalila. Izabrala sam pipkavije kolače uz te poslove sa strane. Trebali smo imati i božićni panj s ukrasima. Htjela sam napraviti tartufe i gljive i lišće, ali.. to će ostati za drugu godinu. Iako možda izgleda kao da je puno kolača napravljeno, sve se pojelo.



Fine breskvice

Recept sam našla na Coolinarici, a link je ovdje. Objavila ga je blogerica čiji blog pratim. Radi se o blogu Recepti iz moje bilježnice, a možete ga pogledati ovdje.

Tijesto:
4 jaja (razdvojeno)
12 žlica šećera
12 žlica ulja
2 vanilin šećera
2 praška za pecivo
700 g brašna
prstohvat soli
2 žlice ruma
limunova korica

Od bjelanjaka, soli i šećera umutiti čvrsti snijeg. Dodati ulje i dalje miksati. Zatim dodati ribanu limunovu koricu, vanilin šećer i rum, a na kraju brašno i prašak za pecivo (ne odmah svu količinu brašna jer će možda biti previše), te jedan po jedan žutanjak. Tijesto ne smije biti pretvrdo. Tijesto hladiti minimalno pola sata.
Raditi kuglice i dobro ih zagladiti. U originalu piše da se mogu napraviti valjci i rezati komadiće jednake veličine (kao njoke), pa zatim raditi kuglice. Meni je to bilo previše posla. Uzmem žličicu i vidim po njoj koliko tijesta ide, a i odokativno onda procijenim ako mi neka kuglica odskače u veličini.
Slagati ih na pleh s pek-papirom s razmakom jer narastu duplo. U originalu piše da se peku na 200°C oko 15-20 min. Prvi put kad sam ih radila sam radi te temperature upropastila prvu turu. Kuglice su prebrzo rasle i raspukle se. Tako da sam ih nakon toga pekla na nižoj temperaturi, 160-170°C. Ne znam koliko vremenski, ali kad počnu tamniti lagano po rubovima i ispod, gotove su. Što se temperature tiče, ovisi o pećnici, a mislim i o jačini struje (barem naša varira) pa ne bi bilo na odmet ispeći testih nekoliko kuglica jer je previše posla za riskirati cijeli pleh :)).

Pečene kuglice dubiti šiljatim nožićem. Ove kuglice su nešto mekše i lagano se dube, ali treba biti oprezan jer lagano i puknu.

Krema:
mrvice izdubljenih kuglica (po potrebi)
125 g margarina
100 g mljevenih oraha
0,5 dl mlijeka
100 g čokolade u prahu ili ribane
2 žlice ruma
malo limunovog soka
150 g šećera u prahu

Od sastojaka napraviti dovoljno gustu smjesu da ne curi iz napunjenih kuglica. Smjesu malom žličicom stavljati u izdubljene kuglice, spajati po dvije, pa odstraniti višak koji izađe na spoju.

Ostalo:
2 dl vode
ekstrakt jagode
100 g kristalnog šećera

Svaku 'breskvu' umočiti u vodu s ekstraktom pa onda u kristalni šećer. Inače, možete koristiti ekstrakt koji želite, a ni ne morate. Može to biti samo boja za hranu (to sam koristila). Imala sam u jednoj posudici žuto-narančastu boju, a u drugoj narančasto-crvenu, pa sam umakala nekad u jednu od njih, nekad sam u obje, a nekad pola breskve u jednu pa u drugu da dobijem efekt dozrijevanja na suncu :D.
Iz tekućine je dobro odložiti ju na papirni ubrus jer se skupi previše vode na spojevima pa se nataloži previše šećera na tom mjestu.


Chocolate Crinkles

"Krinklove" sam radila nekoliko puta, a već sam stavila recept na blog. Nalazi se ovdje (link).


Kućni prijatelj

Recept je iz knjige Domaći kolači (Biluš-Božić-Rode).

2 jaja
150 g šećera
200 g brašna
1/2 male žličice praška za pecivo
70 g oraha
70 g grožđica
70 g čokolade
20 g margarina
limunova korica

Cijela jaja i šećer izmiješati, dodati brašno s praškom za pecivo, orahe i čokoladu sjeckane na komadiće, grožđice, te sve umijesiti u tijesto. Tijesto ostaviti stajati 1-2 sata.
Na plehu s pek-papirom napraviti dvije štruce širine 5-6 cm, s razmakom između njih. Peći na prethodno ugrijanoj pećnici na 200°C 15-20 minuta. Rezati na ploške debljine 1 cm kad se ohladi. Toplo se mrvi.
Mogu dugo stajati, a vjerojatno će prvih par dana biti tvrdi.


Medene šape

Recept iz mamine bilježnice :).

350 g oštrog brašna
200 g margarina
200 g šećera
4 velike žlice meda
1 jaje
1 šalica mljevenih oraha
1 vanilin šećer
1 mala žličica praška za pecivo
 1/2 žličice cimeta u prahu

- šećer u prahu za posip

Pomiješati zajedno sve suhe sastojke (brašno, prašak za pecivo, vanilin šećer, šećer, cimet i orahe). Dodati im razmrvljen margarin, med, jaje i zamijesiti tijesto. Ostaviti stajati pola sata.
Kalupe za šape premazati margarinom i pobrašniti. Puniti ih do pola tijestom i peći oko 15 minuta u prethodno zagrijanoj pećnici na 180°C. Vruće vaditi iz kalupa i uvaljati u šećer u prahu.


Keksi (original naziv: Keksići 7 u 1)

Recept za ove kekse sam našla na blogu Ja u kuhinji, a eto i linka na original.

Osnovno tijesto:
250 g brašna
125 g maslaca (sobna temperatura)
125 g šećera
1 jaje (sobna temperatura)
1 vanilin šećer
prstohvat soli
na vrhu noža praška za pecivo

Dobro izmiksati maslac, a zatim dodati šećer i nastaviti miksati. Dodati jaje i dalje miksati. Pomiješati brašno, sol, prašak za pecivo i vanilin šećer. Suhi dio smjese ručno umijesiti u smjesu maslaca, šećera i jajeta. Ne mijesiti previše. Umotati u plastičnu foliju i ohladiti.
Ohlađeno tijesto valjati između dva lista pek-papira. Rezati keksiće. Peći ih u prethodno zagrijanoj pećnici na 180°C 12-14 minuta.

Moje verzije:
U jednu turu sam stavila kakao i cimet, a u drugu kakao i ekstrakt naranče. Razlikuju se u boji jer sam u prvoj koristila Kandit kakao koji je svijetao gotovo kao cimet, dok sam u drugoj koristila vrlo tamni Lidlov kakao.


Slatki šampinjoni

Ovaj recept je objavljen na Coolinarici, a link je ovdje.

230 g maslaca (sobna temperatura)
1 šalica šećera u prahu
2 jaja
1 žličica arome vanilije
3 šalice brašna
1 šalica škrobnog brašna
1 prašak za pecivo

Ostalo:
1 žlica kakao praha
bočica uskog grla za utiskivanje stabljika (npr. bočice od Dr.Oetker aroma vanilije)

Napomena:
šalica za mjeru je od 2,5 dl

Pjenasto izraditi maslac sa šećerom. Dodati jaja, kratko izmiksati pa dodati vaniliju. Dodati brašno, prašak za pecivo i škrobno brašno. Umijesiti glatko tijesto. Ako bude ljepljivo, dodati još brašna ili škrobnog brašna.
Kidati male komadiće tijesta ili ih vaditi žličicom, oblikovati kuglice i slagati na pleh prekriven pek-papirom. Grlo bočice umočiti u kakao prah pa onda pritisnuti svaku kuglicu da dobijemo dojam preokrenutih šampinjona. Peći u prethodno zagrijanoj pećnici na 200°C (ja pečenm na 180°C dok ne počnu rumenjeti) 10-15 min.


Puslice 

Recept sam našla na Coolinarici, a objavila ga je ista članica koja je objavila i recept za breskvice, a evo i linka.

1 bjelanjak
70 g kristalnog šećera
prstohvat soli

U bjelanjak staviti prstohvat soli, a miksa se postepeno do najveće brzine dok ne dobijemo mekanu pjenu. Miksajući dodati šećer i nastaviti jako dugo, sve dok se šećer ne otopi, tipa 10-30 minuta, ovisno koliko ima smjese. Može se provjeriti da li se šećer otopio tako da se uzme malo smjese i protrlja među prstima. Ako ima kristala šećera, osjetit će se.
Špricom raditi puslice na plehu na kojem je pek-papir. Sušiti na 100°C minimalno 1 sat (čak i do 2 sata) - možete provjeriti jesu li suhe iznutra.
Napomena: zdjela i metlice s kojima se radi moraju biti posve čiste, bez tragova masnoća itd.


Masarykovi

Recept sam našla na Coolinarici, a ovdje je link.

180 g cijelih oraha
300 g glatkog brašna
200 g maslaca
100 g šećera u prahu
1 žutanjak

150 g šećera u prahu za posip

Orahe staviti u vodu da se namaču tri sata. Od brašna,, omekšalog maslaca, 100 g šećera u prahu i žutanjka umijesiti glatko tijesto. Zatim dodati ocijeđene orahe.
Oblikovati dva valjka promjera 3 cm i umotati u foliju. Hladiti preko noći. Ohlađene valjke rezati na ploškice debljine 2 mm. Jako je bitno da je tijesto dobro ohlađeno, a čak ga se može i u toku rezanja vraćati u hladnjak, ovisno o toplini prostorije. Jako se teško reže ako omekša.
Poslagati na pleh pokriven pek-papirom i peći na 150°C 10-15 min. Ohlađene uvaljati u šećer u prahu.


Mađarica

Ovaj recept sam, također, radila nekoliko puta, a našla sam ga na stranici putopisi.net (link).

Tijesto:
2 jaja
200 g šećera
600 g brašna
1 prašak za pecivo
100 g omekšalog margarina
2 dl kiselog vrhnja

Umijesiti glatko tijesto. Podijeliti na pet jednakih dijelova. Svaki dio razvaljati na veličinu velikog pleha od pećnice i peći na preokrenutom plehu. Meni je najlakše izrezati papir za pečenje na veličinu malo veću od pleha i valjati na njemu. Razvaljano samo skupa s papirom 'prevezem' s radne površine na pleh. U receptu ne piše na kojoj temperaturi se peče i koliko dugo, ali ja ih pečem na 180°C. Vrijeme zaista ne znam jer pečem 'od oka'. Kad vidim da su počele 'rumenjeti' izvadim.

Krema:
1 l mlijeka
6 žlica brašna
6 žlica kakaa
50 g čokolade za kuhanje
200 g šećera
250 g margarina
malo ruma

Šećer, brašno i kakao promiješati pa dodati malo mlijeka (od te 1 litre) i ruma. Napraviti smjesu kao za puding. Ostatak mlijeka zagrijati zajedno s natrganom čokoladom. Kad provre, maknuti sa strane i smanjiti vatru. U vrelo mlijeko miješajući po dnu lonca uliti pripremljenu smjesu brašno+kakao+šećer. Vratiti na ploču i miješati dok se ne zgusne i kuha par minuta. Maknuti sa strane i u vruće dodati margarin u kockicama. Stalno miješati dok se ne otopi.

Kremu napola ohladiti. Još toplom premazati svaku koru, osim zadnje. Preliti glazurom.

Glazura:
200 g čokolade
100 g margarina
2-3 žlice vode

Lagano otopiti čokoladu zajedno s margarinom i vodom.

Нема коментара:

Постави коментар