субота, 31. мај 2014.

pravo iz rerne....1

  LISTALE SE LISTARICE


Sastojci

Priprema

  1. 1
    Osoliti brašno i dodati mu sodu bikarbonu, prašak za pecivo i jaje. Dodavati postepeno toplu vodu. Zamesiti ga, rukom.  Meni tu ne pomaže ni mikser ni varjača. Kada počne da se odvaja, od zidova posude, izvaditi ga na radnu površinu. Nastaviti mešnju, koja ne traje dugo. Testo brzo postaje elastično-otprilike, kao testo za pitu.

    Količine vode i brašna su približne. Nisu ni sva brašna ista.  To kažem zbog, malo manje iskusnih, u mešnji.
  2. 2
    Testo iseći na desetak jufkica. Uzeti jednu, pobrašniti je malo, i rastanjiti na veličinu dlana. Premazati je tanko - izmućenom mašću. Na nju staviti drugu, razvučenu i premazanu jufku. I tako redom...Poslednju ne premazivati.
  3. 3
    Kada su sve naređane, rasklagijati testo u pravougaoni oblik. Premazati sa malo masti i uviti u rolat. Opet sečenje na desetak rolatića. Sečene strane rolatića, ćušnuti malo u brašno. Rasklagijati ih, opet, na veličinu dlana.
    Dok vi operete vanglicu i oklagiju, testo se odmorilo i spremno je za prženje. Pržiti ih na vrućem ulju.

   FETA ROLAT


Sastojci

  • testo

  •  500 gr mekog brašna
  •  150 ml jogurta-sobne temperature
  •  100 ml ulja
  •  20 gr svežeg kvasca
  •  50 ml tople vode
  •  1 kašičica soli
  •  1 kašičica šećera
  •  1/2 kašičice sirćeta
  •   fil
  •  500 gr fete
  •  100 gr seckane pršute ili panceta slanine
  •  200 gr slanog-prženog kikirikija/seckanog

Priprema

  1. 1 testo za feta rolat
    U mlakoj vodi, rastopiti kvasac i dodati kašičicu šećera. Ostaviti ga tako desetak minuta. Brašno osoliti i dodati mu sve sastojke i na kraju vodu sa kvascem. Zamesiti testo. Testo je lako za rad, začas je elastično i rupičasto. Ostaviti ga da narasta sat vremena.

    Dugo sam mislila da sam "mala" od oklagije, jer mi idu testa od ruke. Razbili mi zablude! Kažu - takva su testa sa jogurtom-svima idu od ruke...
  2. 2 fil za feta rolate
    Fetu izgnječiti i dodati naseckanu pancetu ili pršut. Kikiriki iseckati u blenderu.
  3. 3 biće tu dva feta-rolata
    Naraslo testo podeliti na dve jufke. Testo je elastično, a šupljikavo. Biće od njega nešto.
  4. 4
    Da bi testo bilo pravougaonog oblika, najbolje ja da jufku oblikujete ovako. Ja čak uz nju privučem pleh-tako odredim dužinu rolata. Sledi rastanjivanje oklagijom.
  5. 5 nafilovani feta-rolati
    Testo premazati polovinom fete i posuti polovinom kikirikija. Potapkati rukama. Saviti rolat i ubaciti ga u pleh obložen pek papirom. Sve to uraditi i sa drugim rolatom.
  6. 6 čekaju pečenje
    Premazati ih žumancetom, i ostaviti pola sata da dođu sebi. Posle pola sata uključiti rernu na 200 stepeni, a njih premazati, preostalim, dobro umućenim belancetom. Kada tako premažem testa lepa je i korica, a i njena boja. Oko pola sata ih peći, a seći  kada se ohlade.

  RUŽICE


Sastojci

Priprema

  1. 1
    U toplom mleku izmrviti kvasac, dodati kašičicu brašna i šećera (dobar je i med). Ostaviti desetak minuta. Prosejano brašno osoliti i dodati mu sve sastojke, kao i kvasac koji je -proradio-. Zamesiti testo, koje začas postaje elastično, kao i sva testa u koja idu jogurt, pavlaka, kiselo mleko... Ako se testo, kojim slučajem lepi-dodati kašiku-dve brašna. Pokriti testo samolepljivom folijom i ostaviti da naraste.
  2. 2 seckanje latica
    Naraslo testo izručiti na radnu površinu, posutu brašnom. Rastanjiti ga oklagijom. Vaditi čašom, ili kao ja-seckalicom za krofne- krugove. Krug bi trebalo da je približan veličini koluta šunke.

  3. 3
    Sada ređamo. Da ja ne komplikujem, slika sve govori. Kada stavimo i treću pogačicu, dlanom malo pritisnemo.
  4. 4 latice...
    Premažemo ih uzduž krem sirom. Odlično je i sa urnebes salatom.  Ovde sam se zabrojala, pa stavila 4 kruga, ali sam posle skinula jedan, jer bi bila prevelika ruža.
  5. 5 biće ovo ružica
    Sada zarolujemo i presečemo oštrim nožem na pola. Stavljamo ih sečenom stranom na dole, u podmazane kalupe. Meni ispadne 16 ružica. Dvanaest pečem u silikonskom kalupu, a one 4 u malom teflonskom. Lepše su mi iz silikonskog-nekako su mekše.
  6. 6 ruže u silikonu
    Staviti ih u zagrejanu rernu 180-200 stepeni. Ni sve rerne nisu iste. Peći dok ne dobiju lepu boju. Ja ih tada izvadim iz rerne, i premažem žumancetom. Vratim ih još minut-dva u rernu da se žumance stegne. Lepše su mi tako, nego kada ih pre pečenja premažem. I to je to! Dalje i sami znate-šta vam je činiti.

  PICA PREKLAPAČICA


Sastojci

  • testo

  •  6 čaša brašna /čaša od 2 dl/
  •  4 dl jogurta
  •  1 dl ulja
  •  1 kesica praška za pecivo, so
  • fil

  •  400 gr šampinjona-proprženih
  •  300-400 gr šunke-iseckane na kockice ili narendane
  •  300-400 gr kačkavalja-iseckanog ili narendanog
  •   kečap, origano, susam

Priprema

  1. 1 PICA PREKLAPAČICA
    Brašno osoliti i dodati mu prašak za pecivo. Dodati ulje(ja sam maslinovo) i jogurt. Zamesiti testo. Trebalo bi da je, sa ovom količinom sastojaka, taman kako treba. Posle kraće mešnje, testo je elastično. Ja ga zarežem nožem, i ako je rupičasto-to je to. Ostaviti ga da odstoji pola sata.
    Za to vreme, vi spremite fil.
  2. 2 PICA PREKLAPAČICA
    Iz praktičnih razloga, testo, kojeg ima poprilično, podelim na pola. Razvučem ga na, brašnom posutoj, radnoj površini. I vadim 4 kruga-toliko pravim pica. Podlogu vadim poklopcem za šerpu- prečnika 18 cm.
  3. 3 PICA PREKLAPAČICA
    Prebacujem ih na, papirom obložen, pleh i premažem filom.
  4. 4 PICA PREKLAPAČICA
    Ostatke testa, spajam sa onom drugom polovinom testa. Rastanjim ga oklagijom i opet vađenje krugova. Sada je to poklopac prečnika 20 cm, koji je taman toliko veći, da lepo poklopi fil i donju podlogu. Viljuškom, obavezno, ispritiskajte ivice testa, da ne iscuri fil.

    Ova količina testa je dovoljna za 4 povelike pice. Pečem ih u dve ture u dobro zagrejanoj rerni. Višak testa je taman za nekoliko kiflica, ili pogačica koje ćete staviti oko pica i ispeći. A možete izrezati i koji oblik testa, i polepiti kao ja. Pa malo premažete žumancetom, pospete susamom.... E to već zavisi od volje, vremena...

  5. 5
    Kada dobiju lepu boju-vreme je za vađenje iz rerne. 

   PITA IZ ZAMRZIVAČA I RERNE


Sastojci

Priprema

  1. 1
    Izbrojati kore i podeliti ih. U ovom slučaju je bilo 22 kore. Dva rolata će imati po 7, a jedan 8 kora. Pokriti ih krpama, da se ne suše.Za pita-rolate, najbolje je koristiti srednje kore. Nisu debele kao za gibanicu, a ni tanke kao one za pitu.

  2. 2
    Umutiti belanca u čvrst sneg.  Uz lagano mućenje, dodati žumanca, ulje, kiselo mleko, pavlaku i kajmak. Dodati, najbolje rukom izgnječen sir, griz i prašak za pecivo.

    U pite sa sirom, stavljam i zreli kajmak. Tada je dovoljno 100 ml ulja. A opet, pitanje količine ulja je stvar ukusa. Ko voli masnije pite, može da stavi više ulja i obrnuto.
    Smesa za premazivanje je gusta, otprilike kao za palačinke.
  3. 3
    Stavljamo prvu koru i premazujemo. Za premazivanje je potrebno, otprilike 4 kašike fila. I tako, ređamo koru na koru i premazujemo. Ako radim sa tankim korama, onda prvu koru ne premazujem.I tako, kora po kora-gotovi su rolati. Ako je ostalo viška fila, premazati ih. Posuti susamom.


    Ako, dok premazujete kore, uvidite da neće biti dovoljno fila, dodajte po malo jogurta/kiselog mleka, griza.. Ja u ovu smesu naspem i kisele vode. Vremenom kad se ispraksujete, sami ćete prema količini kora - odrediti količinu fila. Ja imam jednu vanglicu, u kojoj uvek pripremam ovaj fil. Kada nju napunim do vrha-to mi je mera!
  4. 4
     Rolate stavljamo na plastičnu tacnu, umotamo u foliju, pa u neku veću kesu, i pravac u zamrzivač. To ušuškavanje-umotavanje je neophodno, ako će rolati biti u zamrzivaču nekoliko dana, nedelja. Ako ćete pitu peći istoga dana, onda je samo odložite u zamrzivač na sat dva-da se stegne.
  5. 5
    Ja sam rolate pravila za vikend. Danas je sreda. Popodne sam  izvadila rolate iz zamrzivača. Posle sat vremena, provedenih na sobnoj temperaturi, bili su taman za sečenje. Seći ih na šnite 1,5-2  cm i ređati u pleh, obložen papirom za pečenje. Staviti u  rernu, zagrejanu na 200 stepeni. Čim dobiju lepu žućkasto-braon boju, pečeni su.

     POGAČA SA SIROM...

    Sviđa mi se ova pogača.  Nije premazana margarinom, a lisnata je. Nema u njoj ni ulja, a masna je. 

    Sastojci

    Priprema

    1. 1
      Izmešati brašno, kvasac, šećer i so. U brašno dodati ugrejano mleko, umućena žumanca i mast, i kiselo mleko. Testo je lako za mešnju. Umešeno je kada se više ne lepi za ruke. Ostaviti ga na toplom, da naraste.
    2. 2
      Onaj sir izgnječimo i izmešamo sa kajmakom. E, to nam je smesa za premazivanje. Kada je testo naraslo, rasklagijamo ga na pobrašnjenoj radnoj površni, debljine pola cm. Bilo bi lepo da je pravougaonog oblika. Celu površinu, premažemo polovinom sira i kajmaka.
    3. 3
      Preklapamo jednu trećinu ovako-odvud,
    4. 4
      pa sad onako-otud,
    5. 5
      pa sad zdesna,
    6. 6
      pa tad sleva-i pokrijemo krpom, jedno posla sata. Posle tog vremena ponovo rastanjimo testo, premažemo sirom i ponovimo postupak preklapanja. To sve ide brzo, i nije komplikovano.

      Ja volim kisela testa, a i ona mene. Idu mi od ruke. Svekrvin otac, bio pekar, ako se to računa...
    7. 7  
      Testo, pažljivo, rastanjimo na pola cm debljine.Kako ćete oblikovati pogaču, zavisi od vaše inspiracije. U original-receptu su bili trouglovi. A ja,  da ne prekopiram ceo recept, pa hajd po svome.  Isekla sam, pogačice- krugove, a sav ostatak između, poređala po dnu posude. U ovom slučaju, to je vok, kome je otpala drška. Krugove-pogačice, ređala sam po obodu. U sredinu sam stavljala pogačice-krugove, kojima sam zasekla poluprečnik, pa uvrtala. To bi bili kao neki pupoljci.

    8. 8
       Kada je sve smešteno u posudu, sačekati, jedno pola sata, da testo dođe sebi. Premazati žumancetom i posuti susamom. Peći u rerni - svako zna najbolje svoju rernu-ja pečem na 200 stepeni. Paziti da ne porumeni previše, kao ova moja

       ŠKOLJKICE


    Sastojci

    • za testo

    •  500 gr mekog brašna
    •  200 gr hladnog margarina
    •  120 ml hladnog mleka
    •  2 kom jaja
    •  1 kašičica soli
    • punjenje

    •  5 kom tvrdo barenih jaja
    •  300 gr mlevenog junećeg mesa
    •  1 mala glavica crnog luka
    •  200 gr iseckanih šampinjona
    •  4 kom zdenka sira
    •   vegeta, biber, beli luk u granulama
    • za premazivanje

    •  1-2 žumanceta
    •   susam za posipanje

    Priprema

    1. 1
      Brašno osoliti i u njega narendati margarin. Napraviti mrvičastu smesu-najbolje mikserom. Dodati jaja i hladno mleko. Brzo zamesiti testo i ostaviti ga u frižider.
    2. 2
      Za to vreme, na malo ulja izdinstati sitno seckan luk, mleveno meso i šampinjone. Začiniti začinima. U ohlađen fil naseckati zdenka sir, koja će sve to kasnije, lepo povezati.
    3. 3
      Ohlađena, tvrdo barena jaja-isečemo na četvrtine.
    4. 4
      Pobrašnimo radnu površinu, i po njoj rastanjimo testo. Vadimo krugove, nekom čašom ili činijom-čiji je prečnik oko 10 cm. Ja to radim seckalicom za krofne. Ima je po pijacama kod prodavaca plehova..
    5. 5
      Na svaki krug, stavljamo četvrtinu jajeta. Pored njega - smesu sa mlevenim mesom. I tako, dvadeset puta.
    6. 6
      Povučemo nagore obode testa, i prstima ih slepimo. Premažemo žumancetom, pospemo susamom i pravac-zagrejana rerna na oko 180-200 stepeni.
      Gotove su čim dobiju lepu-zlatno-braonkastu boju.

Нема коментара:

Постави коментар