субота, 31. мај 2014.

pravo iz rerne...

  PITA-POGAČA

Ovo nije ni pita ni pogača. Ovo je nešto mnogo dobro. Ovo je nešto između...

Sastojci

  • za testo

  •  300 gr belog brašna
  •  100 gr oštrog brašna
  •  125 gr maslaca
  •  2 jajeta
  •  pola kašičice soli
  •  1 kašičica meda ili šećera
  •  70 ml toplog mleka
  •  5 gr tj četvrtina kocke kvasca
  • punjenje

  •  oko 250 gr kačkavalja-isečenog na 4 lista
  •  8 šnita pršuta ili praške šunke
  • 1 jaje za premazivanje

Priprema

  1. 1
     U mlako mleko dodati med ili šećer, pola kašike brašna i izmrviti kvasac. Promešati i ostaviti da naraste.U prosejano brašno dodati pola kašičice soli, jaja i nadošli kvasac. Dodati i omekšali maslac. Zamesiti testo. To ide brzo. Pet-šest minuta mešnje i već je pod rukom lepa, elastična kugla testa. Pokriti činiju sa testom elastičnom folijom, ili testo staviti u kesu. I pravac u frižider, najmanje 6-7 sati, a može i duže. Ja sam testo zamesila uveče, pa je prenoćilo u frižideru.
  2. 2
    Iako je sve vreme bilo u frižideru, testo je naraslo. Delim ga na dve nejednake lopte.
  3. 3
    Da bih potrefila dimenziju kruga, testo tanjim na pobrašnjenoj, izvrnutoj tepsiji u kojoj ću peći. Jedno do oboda tepsije, a drugo neka bude većeg prečnika. Ja sam testo razlačila na prečnike od 26 i 28 cm, jer sam dobila takav recept. Pita-pogača je ispala malo deblja. Sad znam da testo treba rastanjiti-komotno  za po 2 cm više, pa če pita-pogača biti i veća i tanja.    

     Olakšalo bi mi, ako neko zna, gde u Srbiji ima da se kupi ona stvarčica sa merama i prečnicima za testo. Da ne petljam, ovako, po tepsijama...
  4. 4
    Na manje testo stavljamo šnite kačkavalja, umotane u šnite šunke ili pršuta.                              Kažu da je najlepše sa Brie sirom. Ja sam stavila neki -običniji- kačkavalj, ali sam se "otvorila"sa pršutom-njeguškim.
  5. 5
    Preko toga sam stavila, ono drugo testo, čije sam ivice premazala vodom. Slobodno, ga malo razvucite, pa podvucite ispod donjeg testa. Evo ga ušuškano.
  6. 6
    Evo ga u tepsiji sa pek papirom. Premazala sam ga umućenim žumancetom, pa opet u frižider na pola sata. Posle tog vremena testo, na sobnoj temperaturi, treba da odmori sat-sat i po vremena. Premazala sam ga, ovlaš, umućenim belancetom, i malo našarala.


  7. 7
    I konačno u rernu, zagrejanu na 200 stepeni.
    I evo je posle pola sata pečenja!
  8. 8
    Priprema ove pite-pogače, je jednostavna i brza. Dugo je samo, kao i inače, čekanje. Te dok se hladi prvi put, pa drugi put, pa narastanje...                  

 žute ruže


Sastojci

  • za testo

  •  400 gr mekog brašna-prosejanog
  •  200 gr žutog-sitnog- kukuruznog brašna-prosejanog
  •  1 kašika soli
  •  100 ml toplog mleka
  •  75 ml toplog jogurta
  •  75 ml tople vode
  •  5 kašika ulja
  •  2 žumanceta
  •  1 svež kvasac
  •  1 kašičica meda ili šećera
  • za premazivanje

  •  200-250 gr margarina/masti/maslaca
  •  250-300 gr sira-ja sam švapski
  •  2 belanceta
  •  2 kašike griza
  •  malo praška za pecivo

Priprema

  1. 1
    Ja sastavim mleko, vodu i jogurt i smalačim ih. U to dodam kašičicu meda/šećera, 1 kašičicu brašna i kocku kvasca. Promešam i to začas proradi. Prosejana brašna sastavim i osolim. Odvojim na stranu, jedno 2-3 kašike, jer se nikad ne zna kako koje brašno-pije-tečnost. Naspem nadošli kvasac, ulje i žumanca, i mesim na radnoj površini ručno, nekih desetak minuta. Ako je potrebno dodajem brašna. Secnem nožem, da vidim da li je dobro umešeno. Znala sam i za rupičastija testa, ali kukuruzno brašno nije baš -poslušno-. Nauljim testo, i vratim ga u činiju da narasta sat vremena.
  2. 2
    Naraslo testo balago premesim, i podelim na 12 delova. Ja to radim ovako, tako mi budu najpribližnije veličine.
  3. 3
    Svaki taj deo, oblikujem rukom u valjčić i podelim na tri dela. To su 36 kuglice. Pokrijem ih krpom, da se ne suše.
  4. 4
    Tri kuglice testa, istanjim oklagijom na veličinu otprilike, tacne od šoljice za kafu. Premažem svaku   mašću i nafilujem sirom. U izgnječen sir sam dodala belanca, griz i malo praška za pecivo.
  5. 5
    Preklopim ih na pola i, ovlaš namastim.
  6. 6
    Sada ih preklopim opet na pola.
  7. 7
    Sada ova tri trougla složim ovako.
  8. 8
    Zarolujem ih i prebacim u nauljen pleh za mafine.Ovaj moj, je plićih otvora, a ružice ispadnu lepše ako su otvori dublji. Ubacim ih u zagrejanu rernu na 200 stepeni/vi znate kako peče vaš šporet/, i posle, jedno pola sata ružice su pečene.

    Na ovaj način-motanja-, možete spremiti bilo koje testo, a ružice će uvek izgledati drugačije.Ja sam ih jednom, radila i sa listovima šunke.

    feta pogača


Sastojci

Priprema

  1. 1
    U posudu staviti prosejano brašno, suve sastojke, ulje, jaje, toplo mleko i toplu vodu. Zamesiti testo. Ja testo zamesim u vanglici, a onda ga prebacim na, brašnom posutu, radnu površinu i tu nastavim mešnju. Malo mešnje, pa ga bacim na radnu površinu. I tako nekoliko puta. Time se u testo ubaci dosta vazduha. Kada ga rasečem nožem, a ono ovako šupljikavo, spremno je za narastanje. Vratim ga u vanglu i pokrijem kesom.
  2. 2
    Tako umešeno testo za, nekih 40 minuta je napunilo vanglicu.
    Sve više za premazivanje peciva, umesto margarina, koristim mast. Tako i sada. Nju sam pomešala sa izgnječenom fetom.

  3. 3
    Testo sam, lagano, premesila i podelila na pola. Prvu polovinu, razvukla sam u pravougaonik veličine 28x38 cm. Nije to odmah bilo, ovako ravno, /tu je pica sekač da izjednači ivice/. Premazala sam celu površinu, ujednačenom smesom masti i fete.
  4. 4
    Onda sledi, preklapanje testa - ka ovamo.
  5. 5
    Pa onda preklapanje testa -ka onamo.
  6. 6
    Opet premazivanje, ali samo do pola.
  7. 7

  8. I još jedno preklapanje, i malo tanjenja oklagijom.
  9. 8
    Isekla sam testo na 15 trouglova.  Poređala sam ih uspravno u tepsiju obloženu pek papirom, kraćom stranom ka ivici.
  10. 9
    Sad ide već lakše sa drugom polovinom testa. Ponovimo sve isto. Tepsija /prečnika 30cm/ je puna, vertikalno postavljenih, trouglića testa. Jedan mali okrajak testa sam, nešto kao ,uvrnula i stavila u sredinu.   Premazala sam celu pogaču, žumancetom pomešanim sa mlekom. Nabacala i malo susama, i posle 15 minuta stavila je  na pečenje, u prethodno zagrejanu rernu. Ja pečem testa na 200 stepeni, a opet vi najbolje poznajete svoju rernu. Za 30-35 minuta, pogača je gotova.

   još jedna...


Sastojci

  • testo

  •  500 gr brašna
  •  1 kesica suvog kvasca
  •  100 ml mleka
  •  oko 200 ml vode
  •  1 kašičica meda ili šećera
  •  pola kašike soli
  • nadev

  •  200 gr šunke
  •  100 gr pršute
  •  200 gr kačkavalja
  •  200 gr proprženih ili mariniranih šampinjona
  •   kečap, origano
  •   susam i žumance za premazivanje

Priprema

  1. 1
    U toploj vodi razmutiti kvasac, kašiku brašna i kašičicu meda ili šećera. Ostaviti kvasac da naraste. Brašno osoliti i u njega dodati, nadošli kvasac i mlako mleko. Zamesiti testo da se odvaja od posude, a onda ga doraditi na radnom delu.

    Ja brašno prosejem  za sve. Doduše, za zapršku ne prosejavam... Testo od prosejanog brašna, puno je vazduha. Kada ga dobro umesim,   izlupam ga 5-6 puta o radni deo. Posle toga mu nema druge, nego da bude lepo šupljikavo testo. To pokazuje ovaj presek, koji sam napravila nožem.
  2. 2
    Ova lopta testa je malo veća od pesnice. Premazanu uljem, ja sam maslinovim, vraćam je u posudu. Preko posude stavim kesu, i čekam da testo naraste.
  3. 3
    Dok testo narasta, možete seckati ili rendati sastojke za nadev.                                                  Posle sat vremena, ovo testo je naraslo. I to baš.
  4. 4
    Testo premesimo minut-dva. U izvornom receptu http://www.goodshomedesign.com/pizza-corona/,piše da testo treba razvaljati u krug, na pobrašnjenoj radnoj površini. Ja nisam. Razvaljala sam ga direktno na pek papiru, na poleđini podmazanog pleha. Ja sam na poleđini, jer mi je tako lakše, a vi kako je vama. U centru kruga, napravite rupicu u testu. Ja sam to uradila poklopcem od flomastera.
  5. 5
    I sad nam je potreban još jedan krug. Možete ga nacrtati, ali  vam savetujem da ga kao ja, samo obeležite. Ja sam u sredinu testa spustila, i ovlaš pritisnula, poklopac prečnika 15 cm. E sada, od te rupice, prema obeleženom krugu, sečete osam trouglova. One šire krajeve truglova ne sečemo. Od njih kreće kečap. Ne stavljamo ga do kraja testa, već ovako.
  6. 6
    Preko kečapa ide nadev. Sastojci i količina nadeva, mogu biti po vašoj želji.
  7. 7
    Trouglove, jedan po jedan, povlačimo preko nadeva i podvlačimo pod testo.
  8. 8
    Evo ih, svi preklopljeni, premazani žumancetom i posuti susamom.
    Sada pravac u rernu, zagrejanu na180 ili 200 stepeni. Opet svako poznaje svoj šporet. Za 15-20 minuta biće gotova, i uživanje može da počne.

  PRASEĆA DRUŽINA-ODLIČNA UŽINA


Sastojci

  •  500-550gr brašno
  •  1 kašičica soli
  •  1 kašičica šećera
  •  150 ml jogurta sobne temperature
  •  100 ml ulja
  •  1 jaje
  • u jednoj šerpici izmešati

  •  50 ml tople vode
  •  20 gr svežeg kvasca
  •  1 kašičicu brašna
  • punjenje

  •  2 u ovom slučaju domaće kobasica, a može i neki suhomesnati proizvod
  •  180 gr kisele pavlake
  •  2 rendana kuvana jajeta
  •  100 gr rendanog kačkavalja
  • žumance za premazivanje i biber u zrnu

Priprema

  1. 1
    Da bi bio deblji prasac,
    potreban je ovaj kvasac!
  2. 2
    Brašno treba osoliti,
    ukusniji  će prasac biti!
    Sad ćemo ih mi spojiti.
  3. 3
    "Jogurt, jaje,ulje"
    -mama moli,
    ja dodajem, uz -"izvoli"!
    Mamina će ruka vešto,
    da umesi sada testo!

  4. 4
    Kada neko vreme prođe,
    i testo će da nadođe!
  5. 5
    Dok mama secka kobaje,
    ja pažljivo rendam jaje.
    Da fil  još više valja,
    dodaćemo kačkavalja.
    To ubacujem u činiju,
    kao u neki koš,
    i da ne zaboravimo,
     i pavlaku još.
  6. 6
    Koliko će prasića biti,
    sad ćemo se dogovoriti!
    I nije sića, biće tu lepih
    dvanaest prasića.
    "A ova trinaesta kuglica,
    da nije tu neka greška"?
    -nestrpljivo pitam,
    mama se smeška...



  7. 7
    Mama je vrlo vešto,
    rastanjila na dlanu testo.
    Da bi guda puna bila,
    staviću ja tu fila.
    Kao da to radim često,
    ja krajeve spajam vešto.
  8. 8
    Aaaaaa, sad znam-
    od trinaeste jufkice,
    pravićemo njuškice.
  9. 9
    I za svako prase,
    po par ušiju-zna se!
    I repići, mali sitni
    za prasiće jako bitni!
  10. 10
    Za  praseće oko crno,
    tu je biberovo zrno!
  11. 11
    Premazani, sjajni, glatki
    stvarno su mi puno slatki.
  12. 12
    Moramo i ovo reći-
    sad ćemo ih malo peći!

  ŠEŠIR MOJ...


Sastojci

Priprema

  1. 1
    U toplo mleko staviti kašiku brašna, kašičicu šećera i izdrobljen kvasac, i ostaviti da nadođe. U brašno dodati so, jaja, ulje, jogurt i nadošli kvasac. Umesiti testo, koje je, zaista, lako za rad. Začas postane elastično. Pokrijemo ga  folijom ili kesom, i za jedno sat vremena, ono je duple zapremine.
  2. 2
    Premesimo ga i podelimo  na tri dela.
  3. 3
    U originalu je, središnji deo šešira od jedne -lopte-testa. Ja nisam radila tako. Jedan deo testa podelila sam  na 5 jufkica. Svaku sam rastanjila na oko 10 cm prečnika. Četiri jufke sam premazala  mašću i ređala jednu na drugu.
  4. 4
    Petu sam isekla na trake.
  5. 5
    Isprepletala sam ih i stavila na vrh jufki. I pravac u centar podmazane tepsije.
  6. 6
    Drugi deo testa razvukla sam ovako, i tanko premazala mašću. Može i margarin, ali ja više volim mast. Posuti sa malo brašna i urolovati.
  7. 7
    Evo ga. Imamo polovinu oboda.
  8. 8
    Treći deo testa prođe tretman kao i drugi. Njega sečemo na šnite oko 1,5 cm debljine. I ređamo oko rolata. Ja sam ih prvo sve isekla, pa onda ređala-kalkulišući da ih bude dovoljno. Cvetiće sam napravila od kašike brašna+kašičica gustina sa malo vode. To na kraju, dok je premazana pogača narastala. Središnji deo sam premazala umućenim žumancetom, a obod-belancetom. Ubacila sam je u zagrejanu rernu na 200 stepeni i pekla oko 35 min. Ja sve pogače, na polovini pečenja pokrijem folijom, i nikada mi ne preplanu.

Нема коментара:

Постави коментар